اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب خبر داد

کشف 1800 کیلوگرم گوشت غیرمجاز در بناب

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب گفت: در مدت شش ماه نخست امسال 4 هزار و 844 مورد از مراکز عرضه گوشت بازرسی انجام یافته که طی آن یک‌هزار و 857 کیلوگرم گوشت غیرمجاز کشف و معدوم شده است.

کشف 1800 کیلوگرم گوشت غیرمجاز در  بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مهدی حامی چهارشنبه‌شب در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با ارائه گزارشی از وضعیت اتلاف سگ‌های ولگرد و نحوه عرضه گوشت و شیر مجاز در شهرستان اظهار کرد: موضوع اتلاف سگ‌های ولگرد روند مطلوبی را طی نمی‌کند و قرار بود برای جمع‌آوری آنها مرکز نگهداری احداث شود که هنوز محقق نشده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود هم‌اکنون تعداد یک‌هزار و 300 قلاده سگ صاحب‌دار در این شهرستان وجود داشته باشد که از این تعداد مقرر شده بود تا پایان شش ماه نخست سال‌جاری 300 قلاده واکسیناسیون ضدهاری شوند اما در این مدت 360 قلاده یعنی 120 درصد از سهمی اختصاصی واکسیناسیون شده است.

حامی افزود: در مدت شش ماه نخست امسال 4 هزار و 844 مورد از مراکز عرضه گوشت بازرسی انجام یافته که طی آن یک‌هزار و 857 کیلوگرم گوشت غیرمجاز کشف و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب اظهار کرد: در این ارتباط شش فقره پرونده متخلفان به دادگاه ارجاع شده و سه باب مغازه پلمب شده و یک مرکز جمع‌آوری شیر نیز تعطیل شده است.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد نسبت به سال‌های قبل کاهش نسبی تخلف در مراکز عرضه گوشت و شیر و همچنین افزایش چشمگیر تعداد بازرسی و کنترل را داشته‌ایم.

حامی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه ریاست دادگستری و دادستان شهرستان بناب اذعان کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی، همیشه و همه جا آماده نظارت و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد گوشتی و شیری هستیم.

وی تصریح کرد: در خصوص تخلفات بهداشتی افراد که با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارد، هیچگونه اغماض و چشم‌پوشی نسبت به متخلفان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول