اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملایر:

98 دهیاری در شهرستان ملایر فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر از فعالیت 98 دهیاری در شهرستان ملایر خبر داد.

98 دهیاری در شهرستان ملایر فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، سید رسول حسینی بعد از ظهر امروز در همایش دهیاران ملایر با اشاره به اینکه تاکنون از سوی وزارت کشور برای 108 روستای شهرستان مجوز دهیاری صادر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر 98 دهیاری در سطح شهرستان فعال هستند که 86 درصد جمعیت روستایی شهرستان را زیر پوشش دارند.

وی جمعیت روستایی شهرستان را حدود 117 هزار و 502 نفر عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی دهیاری در هشت روستا نیز در دست اقدام است و برای برخی دهیاران نیز حکم صادر شده است.

معاون فرماندار ملایر ابراز داشت: از 98 دهیاری فعال شهرستان ملایر 19 دهیاری در بخش زند، 34 دهیاری در بخش مرکزی، 23 دهیاری در بخش جوکار و 22 دهیاری نیز در بخش سامن فعال است.

وی به مشکلات دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبارات و نداشتن درآمد در دهیاری‌های روستاهای کم‌جمعیت، و دریافت نکردن حقوق به موقع دهیاران، سرمایه کم در تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و... از عمده مشکلات دهیاران است و در این راستا باید دهیاری‌ها درجه‌بندی شده و مزایای آنها اعمال شود.

حسینی تجدید نظر در قوانین دهیاری‌ها به منظور بالا بودن امنیت شغلی به هنگام عزل و نصب دهیاران ‌را از خواسته‌های دهیاران برشمرد و افزود: در این راستا باید شوراهای اسلامی روستا با قوانین دهیاران آشنا شوند و همکاری بیشتری با دهیاران در روستاها داشته باشند.

وی در پایان در تأکید به دهیاران گفت: تسریع در ارسال پاسخ نامه‌های اداری، ارسال اطلاعات و آمار به موقع، همکاری و پیگیری در طرح ساماندهی حمل و نقل روستایی، رعایت ساعت کاری و حفظ و نگهداری اموال و ماشین‌آلات و استفاده بهینه در انجام خدمت‌رسانی به مردم روستاها از مواردی است که دهیاران باید آن را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول