اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی فومن:

نمایندگان مجلس تصویب قانون جامع دهیارها را تسریع دهند

خبرگزاری فارس: نماینده عالی دولت در بخش مرکزی فومن گفت: تسریع در تصویب قانون جامع دهیارها توسط نمایندگان مجلس از خواسته‌های مهم دهیاران است.

نمایندگان مجلس تصویب قانون جامع دهیارها را تسریع دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمد مهدی نیازمند ‌در جمع دهیاران این شهرستان با بیان اینکه راهکارهایی برای اجرای اقتصاد مقاومتی وجود دارد که باید توسط متصدیان و برنامه‌ریزان امور اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری همان راه مبارزه با جنگ نابرابر اقتصادی است که راهکارهایی برای اجرای آن وجود دارد و باید توسط برنامه‌ریزان امور اقتصادی و کارشناسان و حتی در مجموع بخشداری‌ها توسط بخشداران و دهیاران مورد بررسی و استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی، اصلاح الگوی مصرف، مدیریت مناسب بودجه، پرهیز از تجملات و پول‌خرجی‌ها از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین اقدام‌هاست.

این مسئول ادامه داد: در روستاها نیز برطرف کردن مشکلات، یافتن اولویت‌ها و تلاش برای تمرکز مالی و پشتیبانی برای رفع نواقص از گام‌های دیگری است که باید توسط دهیاران پیگیری و اجرایی شود.

وی بالا بردن سطح فرهنگ مردم در اقتصاد مقاومتی را نیاز اساسی جهاد اقتصادی دانست و گفت: افزایش سطح فرهنگ مردم به منظور برخود مناسب با کمبودها و ایجاد انگیزه مقاومت در این جهاد اقتصادی یک نیاز اساسی است که در تهاجم اقتصادی، مقاومت و ایستادگی را در بین آحاد مردم به وجود می‌آورد و مشکلات را قابل تحمل می‌کند.

نیازمند تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی سوءمدیریت‌ها و سوء‌استفاده افراد سودجو موجب فشارهای زیادی در جامعه می‌شود که بخش نظارتی در حوزه اقتصادی از وظایف اصلی مسئولان است و نباید اجازه دهند افراد سودجو از فرصت‌ها استفاده کنند و به احتکار و گرانفروشی بپردازند.

وی با اشاره به نوسانات قیمت اجناس در بازار، خاطرنشان کرد: این نوسانات قیمت آسیب‌هایی به قشر ضعیف جامعه وارد می‌کند.

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی فومن داشتن تدبیر راهبردی در اقتصاد مقاومتی را از رویکردهای مهم مسئولان دانست و گفت: تدبیر راهبردی از بالاترین مقام مسئول در نقطه اجرایی و قانونگذاری کشور تا آخرین نقطه اجرایی آن که دهیاران هستند، باید لحاظ شود تا بتوان از این پیچ اقتصادی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند به سلامت و سرعت عبور کرد.

وی فومن را دارای 98 روستا و آبادی، 77 دهیاری با جمعیت بالغ بر 53 هزار نفر اعلام کرد و گفت: دهیاران در اجرای اقتصاد مقاومتی یکی از کلیدی‌ترین اهرم‌های روستاها هستند که با همت و تلاش خود برای اجرای این جهاد نقش موثری دارند و ما نیز برای بهتر اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در روستاهای فومن به دهیاران تاکید داشته‌ایم و راهکارهای لازم برای آنها تبیین و تشریح شده و پروژه‌ها اولویت‌بندی و به استانداری ابلاغ شده است.

نیازمند برخی از سیاست‌های غلط در قانون دهیاری‌ها را یکی از اصلی‌ترین مشکلات دانست و یادآور شد: این سیاست درآمدزایی دهیاران را به صورت خودکفا معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه قانون جامع دهیاری‌ها توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی است، اذعان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تصویب کارشناسانه این قانون را تسریع دهند.

این مسئول با تصریح بر اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسئولیت دهیاران مضاعف‌تر است، افزود: در سالی که تمام دلسوزان نظام و ملت ایران به دنبال تولید ملی و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور هستند دهیاران نیز باید پروژه‌هایی را که به منظور ایجاد اشتغال و درآمدزایی در روستاها تعریف شده پیگیری کرده و درآمد حاصل از آن را به منظور عمران، آبادانی و توسعه روستاها هزینه کنند.

ا‌نتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول