اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

طرح‌های گودبرداری باید استانداردسازی شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: طرح‌های گودبرداری باید استانداردسازی شود و سبب استکام ساختمان‌ها شود.

طرح‌های گودبرداری باید استانداردسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همایش روش‌های نوین گودبرداری و پایدارسازی گود با هدف حفاظت از ساختمان‌ها در محیط‌های شهری قزوین با حضور مسئولان نظام مهندسی استان قزوین و جمعی از مهندسان و اساتید دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر در سالن آمفی تئاتر ساختمان نظام پزشکی قزوین برگزار شد.

کاظم فخاریان در این مراسم اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به حجم ساختمان‌های دارای ارتفاع زیاد وجود گودبرداری‌های صحیح و دقیق خیلی مهم است.

وی با اشاره به اینکه پی‌ریزی و گودبردار‌های صحیح اگر در بافت شهری به خوبی انجام نشود تبعات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت، افزود: مهندسان و کارشناسان باید با برنامه‌ریزی دقیق و طراحی سنجیده ایمن‌سازی اصولی را در کار خود قرار دهند.

فخاریان با اشاره به وجود گودبرداری در مجاورت ساختمان‌های بلند در راستای احداث پارکینگ تشریح کرد: بحث آموزشی و نظارتی در این گودبرداری‌ها باید حساب شده باشد تا ساختمان‌های کناری را دچار مشکل نکند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به آمار نسبتا زیاد گودبرداری‌های ناصحیح در سال‌های اخیر در کشور به ویژه در تهران افزود: متأسفانه عدم تخصص و عدم زیرساخت‌های مناسب موجبات ریزش ساختمان‌ها را در سال‌های اخیر در کشور فراهم کرده است.

فخاریان ادامه داد: باید در طرح‌های گود‌برداری تمام جوانب در نظر گرفته شود و این گودبرداری‌ها در پایدارسازی ساختمان‌ها مؤثر باشد نه اینکه سایر ساختمان‌های همجوار را دچار تهدید کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز کرد: امیدواریم طرح‌های گودبرداری در کشور به سمت استانداردهای جهانی حرکت کند و سبب استحکام و افزایش عمر ساختمان‌ها شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول