اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس عنوان کرد

تاثیر توسعه کتابخانه‌های عمومی در ترویج و نشر فرهنگ مطالعه

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، ‌اسکو و آذرشهر در مجلس توسعه کتابخانه‌های عمومی و افزایش کتابخانه‌ها و قرائتخانه‌های مسجدی را عامل مهمی در ترویج و نشر فرهنگ مطالعه برشمرد.

تاثیر توسعه کتابخانه‌های عمومی در ترویج و نشر فرهنگ مطالعه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، محمداسماعیل سعیدی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با اشاره به جایگاه و نقش ویژه کتاب به عنوان رسانه‌ای سنتی در برابر کتاب‌های الکترونیکی و فضای مجازی گفت: کتاب در هر زمان و مکانی بدون نیاز به ابزار تکنولوژی، یار و همراه فرد بوده و نقش تاثیرگذار خود را ایفا می‌کند.

وی گفت: نمایشگاه کتاب همچنین می‌تواند فضایی را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه فراهم آورد و ارائه 40 درصد تخفیف در کتب ارائه شده در این نمایشگاه نیز حرکت مناسبی برای این حمایت است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر این نمایشگاه را محل مناسبی برای حمایت از ناشران دانست و گفت: ناشران در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی می‌توانند با عرضه تازه‌های نشر، جایگاه مناسب و مطلوبی را در نزد مخاطبان برای خود ایجاد کنند.

وی همچنین توسعه کتابخانه‌های عمومی و افزایش کتابخانه‌ها و قرائتخانه‌های مسجدی را نیز عامل مهمی در ترویج و نشر فرهنگ مطالعه برشمرد.

سعیدی نمایشگاه مطبوعات را فرصت مغتنمی برای ارائه عملکرد این عرصه عنوان کرد و گفت: فضای رسانه‌ای فرصتی است برای ابراز و انعکاس مشکلات و دیدگاه‌های مردم و نمایشگاه رسانه و مطبوعات نیز فرصتی برای شناساندن این فضا است.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر گشایش یافته و هزار ناشر با یکصد و ده هزار عنوان کتاب در آن حضور دارند.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول