اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله امامی‌کاشانی:

کاشان نیازمند کتابخانه‌ای مجهز است/ نقش خیّران در احداث کتابخانه‌ها چشمگیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران بر ضرورت تأسیس کتابخانه‌ای مجهز در شهرستان کاشان تأکید کرد.

کاشان نیازمند کتابخانه‌ای مجهز است/ نقش خیّران در احداث کتابخانه‌ها چشمگیر است

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: کتابخانه مکانی است که به عنوان مرکز مطالعه باید دارای کتاب‌های نفیس و بر اساس نیازهای زمان باشد تا بتواند جوابگوی خیل علاقه‌مندان به کتاب از همه اقشار جامعه باشد.

وی در ادامه نقش محوری کتابخانه را در زمینه تحقیق و پژوهش حائز اهمیت دانست و بر ضرورت تأسیس کتابخانه‌ای مجهز در شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: ضرورت چنین کتابخانه‌ای در شهرستان موجب شد زمین وقفی مسجد میرعماد کاشان که تولیت آن برعهده اینجانب است برای احداث کتابخانه مرکزی شهرستان در نظر گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه نقش خیّران در احداث کتابخانه‌ها را چشمگیر دانست و گفت: خیّران در احداث کتابخانه‌های کشور نقش اساسی داشته‌اند و بخش زیادی از کتابخانه‌های کشور توسط خیّران احداث و یا تجهیز شده و مورد استفاده مردم قرار دارد.

به گفته وی هر یک از آجرهای کتابخانه‌های خیّرساز کشور حکایت از نیت خیر، خیّران آن دارد و در حقیقت باقیات‌‌الصالحاتی دائمی برای بانیان آن است.

امام جمعه موقت تهران نقش مدیران کتابخانه‌های کشور را در تهیه کتاب‌های مفید و ارزشمند توسط خیّران و اهدای آن به کتابخانه را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: مشورت خیّران با مدیران کتابخانه‌ها موجب می‌شود تا از خریداری کتاب‌های غیرمفید و بدون استفاده جلوگیری شود.

امامی‌کاشانی بنیانگذار کتابخانه عمومی امام ‌عصر(عج) کاشان برای شرکت در آئین کلنگ‌زنی این کتابخانه به شهرستان کاشان سفر کرده بود.

زمین این کتابخانه 5 هزار متر مربع مساحت دارد که حضرت آیت‌الله امامی‌کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران آن را در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان قرار داده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول