اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان

آخر داستان تکراری بهره‌برداری از نقش جهان‌خوش است

خبرگزاری فارس: سه ماهه ابتدایی سال 92 تازه‌ترین تاریخی است که برای افتتاح ورزشگاه نقش‌جهان اعلام شده تا شاید این بار به طور رسمی داستان تکراری و نخ نما شده اعلام تاریخ بهره‌برداری از این ورزشگاه به پایان برسد.

آخر داستان تکراری بهره‌برداری از نقش جهان‌خوش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از زمانی که عملیات تکمیل فاز دوم ورزشگاه نقش‌جهان کلید خورد تا به امروز که سال‌ها از آن زمان می‌گذرد، ورزش‌دوستان اصفهانی تاریخ‌های متعددی را شنیده‌اند که قرار بوده در این تاریخ‌ها روبان نقش‌جهان بریده شود، اما کماکان این ورزشگاه در دست تکمیل بوده و معلوم نیست چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

با توجه به فضای رسانه‌ای که درباره ورزشگاه نقش جهان جود دارد، تکمیل این ورزشگاه از اهمیت بالایی برای مدیران استانی برخوردار بوده و از این رو این ورزشگاه در لیست پروژه‌های اولویت‌دار مهر ماندگار قرار گرفت.

براساس تصمیم دولتمردان، قرار است پروژه‌هایی که در لیست مهر ماندگار قرار دارند، تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسند و ورزشگاه نقش‌جهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

* آرزویی به نام تکمیل نقش جهان

تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان در دوره مدیرکلی غلامرضا شیران و رشید خدابخش در اداره تربیت‌بدنی سابق استان اصفهان به عنوان یک اولویت مطرح بود و در حال حاضر نیز در دوران مدیر کلی محمدرضا محمدجواهری در اداره ورزش و جوانان استان اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است و در صورتی که مدیریت وی تداوم داشته باشد، ورزشگاه نقش‌جهان در زمان وی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در مورد زمان بهره‌برداری از این ورزشگاه گفت: با تسریع در روند تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان، این ورزشگاه تا دهه فجر یا حداکثر تا پایان سه ماهه اول سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدجواهری ادامه داد: پروژه نقش جهان به صورت مستقیم زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اداره می‌شود، اما اداره کل ورزش و جوانان با ورود به این مسئله در نظر دارد نقش خود را در پیگیری مطالبه به حق مردم دنبال کند.

به اعتقاد وی، حضور مستمر مسئولان وزارت ورزش و جوانان به همراه مسئولان استانی در ورزشگاه نقش‌جهان موجبات پیشرفت را فراهم آورده و دلگرمی مردم را نسبت به افتتاح آن بیشتر کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این پروژه در مقاطعی نواقصی داشت، تاکید کرد: بدون تردید حضور مستمر مسئولان وزارت ورزش و جوانان و همچنین پیگیری‌های دلسوزانه و متعهدانه استاندار و معاونان وی موجب شد که بسیاری از مشکلات نقش جهان حل شده و روند تکمیل شتاب بیشتری به خود گیرد.

* رسولی‌نژاد: نقش‌جهان مطالبه مردم اصفهان است

تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان نه تنها برای مسئولان ورزشی اصفهان، بلکه برای مدیران ورزشی کشور نیز از اهمیت برخوردار بوده و در این سال‌ها همواره شاهد بازدید مدیران ارشد ورزش از این پروژه بوده‌ایم.

احمد رسولی‌نژاد معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان که در روز مراسم معارفه جواهری از روند تکمیل این ورزشگاه بازدید کرد، در روزهای گذشته نیز بازدید دیگری داشت و عنوان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه عظیم را مطالبه به حق مردم اصفهان است.

وی با بیان اینکه پروژه نقش‌جهان از اهمیت ویژه‌ای در نزد رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان برخوردار است، تصریح کرد: این ورزشگاه مطالبه به حق مردم اصفهان بوده و از این رو بازدیدهای مختلفی از سوی مقامات مختلف وزارت ورزش و جوانان در طی یک سال اخیر صورت گرفته است.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با ورزشگاه نقش‌جهان به وجود آمد، خلع ید پیمانکار قبلی بود و استقرار کامل و آغاز کار پیمانکار جدید نیز از فروردین ماه امسال رقم خورد.

رسولی‌نژاد با اشاره به قرار گرفتن ورزشگاه نقش جهان در قالب پروژه مهر ماندگار، بیان داشت: به یاری خدا مشکل مالی این پروژه نیز به زودی حل می‌شود، البته جای خوشحالی دارد که طی این مدت کار متوقف نشده، اما انتظار این است که با حل مشکلات اعتباری، پروژه ظرف مدتی که پیش‌بینی شده افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول افزود: اگر مشکل اعتبار نیز حل شود پیمانکار اعلام کرده توانایی کار بیشتری برای اتمام پروژه دارد.

رسولی‌نژاد با اشاره به ظرفیت بالای فوتبال در اصفهان و حضور دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن و فاصله 40 کیلومتری اصفهان تا فولادشهر، تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان را حق مسلم و مطالبه به حق مردم اصفهان دانست و تاکید کرد: عزم جدی در وزارتخانه، استانداری اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان و همچنین پیمانکار به وجود آمده تا در دولت دهم این اتفاق صورت گیرد.

*از بهمن 91 تا خرداد 92

عزمی جدی که برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان وجود دارد، موجب شده تا این باور تقویت شود که پرونده بهره‌برداری از این ورزشگاه در ماه‌های آینده به پایان می‌رسد.

استاندار اصفهان در نشست‌های خود بارها تاکید داشته که این پروژه در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، اما برآیند صحبت‌های انجام شده این زمان را تایید نمی‌کند.

در حال حاضر سه ماهه ابتدایی سال 92 به عنوان زمان قطعی بهره‌برداری این ورزشگاه اعلام شده و به طور حتم برای ورزش‌دوستان اصفهانی که سال‌هاست چشم انتظار تکمیل نقش‌جهان هستند، فاصله بهمن 91 تا خرداد 92 زیاد نیست.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول