اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

پروژه خط انتقال گاز بیرجند - سربیشه نیازمند 610 میلیارد ریال اعتبار است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی پروژه اجرای خط انتقال گاز بیرجند - سربیشه را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار دولت در این منطقه دانست و گفت: برای اجرای این پروژه بیش از 610 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

پروژه خط انتقال گاز بیرجند - سربیشه نیازمند 610 میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی، قهرمان رشید در بازدید از طرح خط انتقال گاز بیرجند - سربیشه اظهار کرد: پروژه خط انتقال گاز بیرجند -  سربیشه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار دولت در این منطقه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه علاوه بر شهرهای مود و سربیشه امکان بهره‌مندی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، مجتمع منیزیت سربیشه و تمامی صنایع و مصرف‌کنندگان عمده واقع در مسیر از گاز طبیعی میسر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به اعتبار مورد نیاز این پروژه که بالغ بر 610 میلیارد ریال است، افزود: این میزان سرمایه‌گذاری برای دو شهر مود و سربیشه نشان دهنده توجه عمیق و عملی دولت به مناطق کمتر توسعه یافته است.

رشید از اجرای ادامه خط انتقال گاز از سربیشه به شهرهای اسدیه و قهستان خبر داد و گفت: این خط نیز به طول یکصد کیلومتر و قطر 12 اینچ در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح خط انتقال گاز بیرجند - سربیشه در ادامه خط انتقال سنگ‌بست، قاین و بیرجند و به قطر 30 اینچ و طول 75 کیلومتر در حال اجرا است.

حسن افتخاری، حجم عملیات خاکی برای اجرای این پروژه را 450 هزار متر مکعب دانست و تصریح کرد: مجموع لوله‌های مورد نیاز پروژه به تعداد 6 هزار و 250 شاخه خریداری و تاکنون حدود 38 کیلومتر آن جوشکاری شده است.

وی ادامه داد: این تعداد لوله در 2 هزار و 83 بار تریلی از کارخانه سازنده به محل پروژه حمل می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه بالغ بر 610 میلیارد ریال است.

افتخاری گفت: در حال حاضر لوله‌گذاری به میزان 7 کیلومتر و عایق‌کاری و جوشکاری به میزان 38 کیلومتر از خط انتقال گاز بیرجند - سربیشه انجام شده و در صورت تامین به موقع اعتبارات، اجرای این پروژه تا خردادماه  سال آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول