اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

انقلاب در تربیت کودکان با به کارگیری رهنمودهای رهبری میسر می‎شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره فیلم کودک و نوجوان آورده است: اگر سخن رهبر فرزانه مبنی بر اینکه سینما کلید پیشرفت است به کار گرفته شود انقلابی در تربیت کودک صورت می‌گیرد.

انقلاب در تربیت کودکان با به کارگیری رهنمودهای رهبری میسر می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره فیلم کودک، تلاش برای رونق سینمای کودک و نوجوان را امری ضروری دانست.

سید محمد حسینی در این پیام تصریح کرده است:‌ سامانه ذهن کودک لوح فشرده خامی است که می‏توان از هر چه بهشتی است سرشارش کرد و یا هر چه پلشتی است، بارش کرد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: کودک، زمین بکری است که مساعد هر تغییری است، چنانچه بنیان و شالوده‏اش محکم باشد هر بنایی را بر می‏تابد، چه برج معرفت، چه باروی نکبت! العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر زمانه چونان مسجد شیخ لطف‌الله  قوامش می‏بخشد.

در ادامه این پیام آمده است: آموزه‏هایی که در کودکی حافظه را در سیطره بگیرد آنقدر نقشش عمیق بر لوح جان حک می‏گردد که تا قلب در حرکت است آن لوح خوانده می‏شود، حتی اگر فراموشی، غباری بر مشاعر پاشیده باشد و این در حالیست که آموزش‏های دیداری بسیار تأثیرگذارتر از دیگر شیوه‏های آموزشی است و در این میان جایگاه فیلم سینمایی بی‌بدیل است و گاه اثر یک فیلم تا پایان عمر ذهن را همراهی می‏کند.

در قسمت دیگری از این پیام آمده است: شاید این عبارت رهبر فرزانه عزیزمان که سینما کلید پیشرفت است اگر در این مورد به کار گرفته شود انقلابی در تربیت کودک صورت گیرد، نقشی که فیلم بر ذهن کودک می‏گذارد تنها از جنبه بصری نیست، روائی بودن، عاطفی بودن، موسیقی مناسب، بازیگران ماهر، هدفی را تعقیب‌کردن و پایان معقول، یک فیلم را در ذهن کودک به قلم و چکشی برای حکاکی ابدی تبدیل می‏کند.

در بخش دیگری از این پیام آورده شده است: هرگز اندازه‌های مینیاتوری کودکان را حمل بر کوچکی حافظه و ذهن آنان نباید کرد، وقتی جنین در حال آموزش است به طریق اولی نوزاد و سپس کودک هر چه را می‌بیند ضبط می‏کند.

سینمای کودک گرچه چندی مأموریت خود را فراموش کرده بود، اما مسئولان سینمایی می‌کوشند این ژانر را از رونق مناسب برخوردار سازند، افسانه‌ ها اگر چه ذهن کودک را باز می‏کند لیکن فراموش نباید کرد که زندگی در رویا آمادگی او را برای پذیرش مسئولیت به مخاطره می‏اندازد.

در پایان این پیام آمده است: امروز اگر دنیای کودک را با فیلم‏های فانتزی هالیوودی پر کنیم شاید به رشد ذهنی او کمک کرده باشیم اما به عمق باور او چیزی افزوده نمی‏شود و چه بسا کاسته شود، پس مأموریت سردمداران سینمایی ساختن فیلم‏هایی خوش‏ساختار، مفرح، جذاب و باورآفرین برای کودکان این سرزمین است و به برگزارکنندگان جشنواره کودک که می‏دانم چه سعی وافری در برپایی آن نموده‌اند، خسته نباشید می‏گویم و برایشان آرزوی رسیدن به هدف‏های بلندشان را دارم.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول