اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان خبر داد

آموزش 2 هزار نفر در هرمزگان با روش استاد شاگردی نوین

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان از آموزش حدود 2 هزار نفر در قالب روش استاد شاگردی نوین در استان طی سال‌جاری خبر داد.

آموزش 2 هزار نفر در هرمزگان با روش استاد شاگردی نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس عزت‌الله اردشیری صبح امروز در نشستی پیرامون وضعیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هرمزگان با اشاره به نحوه اجرای روش استاد شاگردی در حوزه آموزشی با بیان اینکه قدمت این روش به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و از زمان‌های قدیم صنعت ایران از طریق استاد شاگردی به نسل‌های بعدی منتقل شده است، اظهار داشت: آشنایی با محیط واقعی کار از مزایای این طرح برای یک شاگرد است، به نحوی که با تمامی اصول و روش‌های کار به طور عملی آشنا می‌شود.

اردشیری افزود: ظرفیت بسیار بالایی در اصناف برای اجرای این روش وجود دارد چراکه اصناف در تمام نقاط کشور پراکنده‌ هستند.

این مسئول اضافه کرد: از دیگر مزایای این طرح این است که در جاهایی که مراکز فنی و حرفه‌ای فعال نیستند می‌توان با انتقال آموزش‌ها مجوزهای لازم را به کارآموزان ارائه داد.

اردشیری با بیان اینکه دستورالعمل آموزش به روش استاد شاگردی نوین با هدف اجرایی شدن سیاست‌های کلی اشتغال از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اقدام ابلاغ شده است، افزود: در این روش شایستگی‌های مربوط به یک شغل از استاد کار به شاگرد طی یک دوره آموزش در محل اشتغال استاد کار منتقل می‌شود.

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه هدف در این روش توسعه آموزش‌های مهارتی است، گفت: کسب تجربه و آشنایی با محیط کار واقعی از جمله مزایای مهم و منحصر به ‌فرد این روش آموزشی است که می‌تواند به کارآموز کمک زیادی برای کسب فرصت‌های شغلی کند.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاهش تصدی‌گری‌های دولتی در ارائه آموزش‌ها از جمله اهداف اجرای این طرح است.

اردشیری با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح در هر استان کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های دست‌اندرکار در حوزه اشتغال و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل می‌شود، اضافه کرد: اطلا‌ع‌رسانی و ظرفیت‌‌سنجی واحدها و کارگاه‌های فعال در استان به عنوان قدم نخست در اجرای این طرح مدّنظر است و پس از این امر، طرح وارد مراحل پذیرش و معرفی کارآموزان به بخش‌های مربوطه می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول