اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان خبر داد

طراحی لباس‌های جدید منطبق با الگوهای بومی و سنتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از طراحی و الگوسازی لباس‌های جدید متناسب با فرهنگ اسلامی و منطبق با الگوهای بومی و سنتی استان خبر داد.

طراحی لباس‌های جدید منطبق با الگوهای بومی و سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی اظهار داشت: از آنجا که تاکنون مرجع مناسبی برای انتخاب مدل‌های دوخت و متناسب با فرهنگ خانواده‌ها در مراکز تولیدی استان وجود نداشته است لذا این اداره کل در نظر دارد تا نسبت به طراحی و چاپ الگوهایی متناسب با فرهنگ اسلامی و همچنین منطبق با فرهنگ بومی و سنتی استان، اقدام کند.

وی با بیان اینکه این طرح در کمیته پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای استان متشکل از اساتید دانشگاه و کارشناسان مجرب در دست بررسی است افزود: در صورت تصویب این طرح، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با همکاری انجمن طراحی دوخت و همچنین بهره‌گیری از تجارب طراحان لباس داخل و خارج استان، کار تهیه، طراحی و چاپ الگویی متنوع و اسلامی را برای انتشار در مراکز تولیدی آغاز خواهد کرد.

* اعزام 17 نفر از مهارت آموختگان سیستان‌وبلوچستان به رقابت‌های ملی کشوری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سیزدهمین دوره رقابت‌های مهارت که در مردادماه سال‌جاری در استان برگزار شد تعداد 27 نفر از مهارت آموختگان این اداره کل به عنوان نفرات برتر  انتخاب شدند که از این تعداد 17 نفر مهارت آموز به همراه 13 کارشناس به مسابقات کشوری اعزام شدند.

جهانتیغی با اشاره به برگزاری این دوره از رقابت‌ها در شانزدهم مهرماه سال‌جاری در استان‌های البرز و تهران افزود: سیستان و بلوچستان از سال 1387 تاکنون توانسته است در این زمینه افتخار آفرین باشد و مقام‌های دوم و سوم مسابقات ملی مهارت را در کارنامه خود جای دهد.

وی برگزاری رقابت‌های استانی و ملی مهارت را در ایجاد بستر و اعتلای ارزش کار در بین جوانان جامعه تأثیرگذار معرفی کرد و بیان داشت: شرکت در این رقابت‌ها علاوه بر کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، زمینه شکوفایی آنها در عرصه کار و صنعت را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مسابقات ملی و جهانی مهارت از سابقه‌ای 50 ساله در کشور ایران برخوردار است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای آموزش‌های مهارتی در سطح کشور و ایجاد فضای رقابتی میان جوانان نسبت به برگزاری همه ساله این رقابت‌ها اقدام می‌کند.

جهانتیغی ادامه داد: امسال در حاشیه برگزاری رقابت‌های ملی کشور، نمایشگاه تخصصی و مهارتی با عنوان «گذر مهارت» برگزار می‌شود که در این نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول