اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

حوزه فرهنگ در کردستان مظلوم است / مسئولان دغدغه‌ فرهنگی رهبری را دنبال کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به تاثیرگذاری مباحث فرهنگی در زمینه‌های مختلف، گفت: رهبری در سفر به استان نقشه راه فرهنگی را برای مسئولان ترسیم کردند اما این مهم از دید مسئولان مغفول مانده است.

حوزه فرهنگ در کردستان مظلوم است / مسئولان دغدغه‌ فرهنگی رهبری را دنبال کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز در مراسم معارفه جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سنندج اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به کردستان با توجه به تاثیرگذاری حوزه فرهنگ، نقشه راه راهبردی برای استان ترسیم کردند اما مسئولان و مدیران نه تنها در این مسیر کاری نکرده‌اند بلکه در برخی از موارد با اقداماتی تسهیل‌کننده ترویج مسائل ضدفرهنگی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ موضوع اثرگذار در کشور محسوب می‌شود و این مهم از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی، امروز تهدیدات فرهنگی مهم‌ترین نوع تهدید علیه نظام اسلامی است و اهمیت این موضوع به این دلیل است که همه آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: فرهنگ بر رفتار و کردارهای افراد جامعه تاثیرگذار بوده و از این رو باید برای ارتقای این بخش در جامعه تلاش‌های گسترده‌ای از سوی نهادهای فرهنگی صورت گیرد.

رجبی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمام توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های سیاسی، دفاعی، اقتصادی و دیپلماسی را با تکیه بر توانمندی‌هایمان می‌توانیم خنثی کنیم، افزود: مهم‌ترین دغدغه معظم‌له مسئله فرهنگ است که باید برای ارتقای آن در جامعه با بصیرت و بسیج همه امکانات و نیروها تلاش کرد.

وی خطاب به متولیان امر حوزه فرهنگ در کردستان تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم تحولی در حوزه فرهنگی استان صورت بگیرد باید منویات رهبر معظم انقلاب را به جد دنبال کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با انتقاد از روند برگزاری برخی جشنواره‌ها و همایش‌های فرهنگی غیرموثر در سطح استان و اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی و اخلاقی در آنها و ولخرجی‌های بسیار، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌هایی با عنوان‌های مختلف که در آنها اهانت به نظام می‌شود جز اقدامی ضد فرهنگی، چیز موثری به دنبال ندارد.

رجبی در ادامه به توطئه‌های رسانه‌های غربی در خصوص تشویش اذهان عمومی و آشفته‌ کردن بازار و بزرگنمایی در مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: اگر چه برخی از این مشکلات به عدم بی‌تدبیری مسئولان در اتخاذ تصمیمات تاثیرگذار برمی‌گردد اما برای مقابله با آنها اطلاع‌رسانی شفاف شود.

وی همچنین به وسعت کار در زمینه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد جدید سپاه تلاش جدی در این حوزه است و فعالیت‌های این بخش با استفاده از افراد تاثیرگذار را دوچندان خواهد کرد.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: سپاه به جد در این زمینه وارد شده و بدون توجه به عدم فعالیت دستگاه‌ و مسئولان فرهنگی در این عرصه کارهای خویش را استمرار می‌بخشد.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، توجه ویژه به امر به معروف و نهی از منکر در استان یک ضرورت به شمار می‌آید که مسئولان از بالاترین تا پایین‌ترین رده باید به این مهم توجه داشته و در این عرصه تلاش کنند.

وی در پایان مسئولان را الگویی برای عموم مردم دانست و تصریح کرد: رعایت امر به معروف و نهی از منکر باید در وهله نخست از ادارات و با محوریت توجه به حجاب و عفاف کارکنان صورت گیرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول