اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

توسعه فرهنگ کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه موثر است.

توسعه فرهنگ کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرمانده و جمعی از مسئولان نیروی انتظامی این استان اظهار داشت: کتاب از نیازهای ضروری جامعه است و گسترش فرهنگ کتابخوانی راهبردی‌ترین فرآیند برای توسعه ارزش‌های فرهنگی در اجتماع است.

وی با بیان اینکه نقش کتاب در رشد و اعتلای جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: باید به نقش مطالعه و کتاب در زندگی اجتماعی و فردی توجه بیش از پیش صورت گیرد تا جامعه از فواید آن بهره‌مند شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با تشریح برخی از فعالیت‌های این اداره‌کل در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی خاطرنشان کرد: دستیابی به شرایط مطلوب و رسیدن کتاب به جایگاه واقعی خود در خانواده و اجتماع جز با مشارکت تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی محقق نمی‌شود. 

صادقی برگزاری متعدد مسابقات کتابخوانی در این استان را از جمله دیگر برنامه‎های اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری برشمرد و گفت: شرکت در این مسابقات که به صورت ماهانه برگزار می‎شود، فرصت مغتنمی برای ارتقای آگاهی و فرهنگ عمومی جامعه است و می‎تواند با توسعه فرهنگ مطالعه در کاهش آسیب‎های اجتماعی و جرائم موثر واقع شود.

وی از اعلام آمادگی این اداره‌ کل برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در کلانتری‎ها و اماکن انتظامی نیروی انتظامی این استان خبر داد و افزود: در صورت فعال بودن کتابخانه‌های مشارکتی نیروی انتظامی، این اداره ‌کل نسبت به توسعه منابع این کتابخانه‌ها در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: عضویت پرسنل نیروی انتظامی در کتابخانه‌های عمومی این استان به صورت رایگان صورت خواهد گرفت.

اسرافیل جعفری فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار بر ضرورت گسترش تعامل و ارتباط با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: باید تلاش داریم تا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را بیش از پیش نهادینه کنیم تا مسیر رشد و توسعه را در بخش‌های مختلف با سرعت طی کنیم و از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول