اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد

سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه یکم نیروی زمینی ارتش آغاز شد

خبرگزاری فارس: سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، درک مفاهیم و ترجمه قرآن کریم و اذان با حضور 180 نفر از کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مشهد آغاز شد.

سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه یکم نیروی زمینی ارتش آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام عباس مقدسیان ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه خراسان ظهر امروز در آئین افتتاحیه این مسابقات با بیان اینکه قرآن از فهم و قرائت آغاز می‌شود و تا تفسیر ادامه می‌یابد، اظهار کرد: قرآن اقیانوس ناشناخته است و لایه‌های مختلفی دارد و همان‌ طور که سخن خود خدا و کلام رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین است کشف عمیق قرآن به هیچ اندیشه غیر معصوم نمی‌رسد.

وی با برشمردن مهم‌ترین ویژگی قرآن کریم که حتی الفاظ آن نیز از جانب خداوند است، ادامه داد: تفاوت قرآن با بیش از 100 کتاب آسمانی دیگر خیلی زیاد است چرا که تمام حروف، کلمات، آیات و ترکیب آن از طرف خداوند متعال است در حالی که تنها مفاهیم کتاب‌هایی مثل تورات و انجیل از جانب خداوند تبارک و تعالی است و لذا بخشی از تاثیر آیات قرآن بر این مبنا است که خود الفاظ آن هم از سوی اوست و اگر آن را خوب درک کنیم به خیلی از برکات می‌رسیم.

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه خراسان در ادامه با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) در مورد میزان علم بشر نسبت به قرآن و مفاهیم آن گفت: طبق فرمایش امام معصوم آنچه پیرامون قرآن آمده است تنها 2 قسمت از 73 قسمت است و قسمت‌های دیگر نزد امام زمان(عج) است که باید بیایند و تشریح کنند.

وی در پایان با اشاره به بهره جستن دانشمندان مختلف اعم از مجتهدین، متکلفین، فلاسفه، عرفا و مورخین از قرآن کریم گفت: شما نظامی‌ها باید با استفاده از آیاتی که مربوط به دفاع و جهاد و نحوه جنگیدن و ایستادن در برابر دشمن است رمز پیروزی را پیدا کنید.

علی جهانشاهی فرمانده لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه نیز در این مراسم گفت: قرآن ریسمان الهی است و خداوند چنگ زدن به این ریسمان را امر کرده است، قرآن محکم‌ترین ریسمان الهی و راه برتری است که انسان را به سمت بهشت راهنمایی و از دوزخ می‌رهاند.

فرمانده لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه خطاب به شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات گفت: قرآن به زمان و طائفه و قوم خاصی تعلق ندارد و سخن بیهوده آن را تباه نمی‌کند و شما در کنار اینکه لباس سربازی امام زمان(عج) را پوشیده و در ارتش امام زمان(عج) خدمت می‌کنید قرآن را با صوت زیبا تلاوت می‌کنید و حتماً به‌عنوان نیروی پا در رکاب ولایت هم از کشور و هم از قرآن و اسلام دفاع می‌کنید.

فرمانده لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) در پایان گفت: دشمن زبون نتوانست در 8 سال دفاع مقدس با جنگ سخت نظامی ما را شکست دهد و رزمندگان اسلام با ایثار و از خودگذشتگی که آن هم نشأت گرفته از قرآن بود در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و از میهن اسلامی و قرآن دفاع کردند و در شرایط فعلی کشور نیز که آنها از هر حربه‌ای و ترفندی اعم از جنگ‌نرم و تحریم‌ها استفاده و سعی می‌کنند تا جلوی گسترش انقلاب اسلامی را بگیرند شما باید در برابر حملات دشمن ایستادگی کنید و در این شرایط بهترین راه همین ترویج فرهنگ قرآنی و ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول