اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

آموزش قرآن در مدارس ابتدایی چالوس آغاز شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالوس در مراسم آغاز آموزش قرآن در مدارس ابتدایی، مدارس قرآنی را زمینه‌ساز تربیت دانش‌آموزانی با تربیت و تفکر قرآنی عنوان کرد.

آموزش قرآن در مدارس ابتدایی چالوس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری امام جمعه چالوس بعدازظهر امروز در مراسم آغاز آموزش قرآن در مدارس ابتدایی شهیده رقیه عاملی و مدرسه شهید ساجدی شهرستان چالوس با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن و آموزش آن به ویژه برای کودکان و دانش‌آموزان، راه‌اندازی آموزش ویژه قرآن در مدارس را راهی برای رسیدن به اهداف تعالیم اسلامی و دینی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: فرزندان بزرگ‌ترین سرمایه‌های پدران و مادران هستند و باید نهایت دقت و تلاش برای به ثمر رسیدن آنها در ابعاد مختلف مادی و معنوی صورت گیرد.

راشدی ادب، اخلاق، اعتقادات دینی و معرفت را بزرگ‌ترین سرمایه‌های انسانی یاد کرد و با اشاره به ضرورت توجه خانواده‌ها به مسائل اعتقادی ادامه داد: خانواده‌ها همانگونه که در تامین امکانات مادی و رفاهی دانش‌آموزان و فرزندانشان تلاش می‌کنند باید در فکر تغذیه روحی و معنوی آنها باشند.

امام جمعه چالوس نهادن اسم نیکو، آشناسازی فرزندان با قرآن، معارف دینی و محبت پیامبر و اهل بیت را از وظایف والدین عنوان کرد و اذعان داشت: از مهم‌ترین وظایف والدین تعلیم‌های درست  و آشناسازی آنها با معارف قرآنی است.

وی با بیان اینکه قرآن سرمایه زندگی است، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرای آموزش قرآن در راستای تقویت و تثبیت تفکر دینی نقشی ارزنده دارد.

راشدی بیان داشت: مدارس قرآنی زمینه را برای آشنا کردن کودکان با قرآن که کتاب هدایت و سعادت بشر است فراهم می‌سازند.

وی از خانواده‌ها خواست تا در راستای این آموزش در مدارس همسو و هماهنگ با آموزشگاه‌ها در خانه نیز فرزندان را به سمت و سوی قرآن سوق دهند و از دوگانگی تربیتی فرزندان جلوگیری شود تا در فرزندانمان سردرگمی ایجاد نشود.

رئیس تبلغیات اسلامی چالوس نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی از کارهای الزامی برای همه است، بیان داشت: مشکلات زندگی افراد در تمامی ابعاد به دلیل عدم توجه به مسائل قرآنی است.

حجت‌الاسلام علی اسفندیاری خاطرنشان کرد: کسی که از قرآن دور باشد دچار زندگی پست می‌شود و خداوند وعده داده قرآن و آنانکه با قرآن همراهند را حفظ می‌کند.

وی با تقدیر از برنامه خوب آموزش و پرورش در راستای آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی بر توجه ویژه برای هرچه بهتر آموزش دادن مفاهیم قرآنی برای کودکان تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس نیز با اشاره به اینکه دو مدرسه ابتدایی شهیده رقیه عاملی و شهید ساجدی شهرستان چالوس به عنوان مدارس قرآنی این شهرستان در سال تحصیلی جاری فعالیت خواهند کرد، اجرای این طرح را از برنامه‌های طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش عنوان کرد.

محمدصادق فرزیب ادامه داد: مدارس قرآنی زمینه تربیت دانش‌آموزانی قرآن‌محور را فراهم می‌کند که در کنار فعالیت‌های آموزشی و کسب مدارج علمی با مفاهیم قرآنی نیز آشنایی کامل پیدا خواهند کرد.

وی اذعان داشت: خروجی آموزش و پرورش در این طرح دانش‌آموزانی خواهند شد که دارای تفکر و تربیت قرآنی هستند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول