اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان مطرح کرد

تغییر بیشتر مدیران مدارس سمنان / استفاده از توانمندی مدیران در سایر بخش‏ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در حالی از تغییر بیشتر مدیران مدارس استان سمنان خبر داد که اشاره‏ای به برخی نارضایتی‏های موجود در این بخش نکرد.

تغییر بیشتر مدیران مدارس سمنان / استفاده از توانمندی مدیران در سایر بخش‏ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد بناییان‏سفید عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، بر لزوم اجرای طرح تحول بنیادین در مدارس و واحدهای آموزشی استان سمنان تأکید کرد.

وی در همین باره اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید، برای نخستین بار در استان سمنان تغییر مدیران مدارسی که سابقه مدیریتی آنها در واحد آموزشی مربوطه بیش از چهار سال بود، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان که هم‏اکنون مشاور وزیر آموزش و پرورش است و خود زمانی از طراحان اصلی طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش بوده، در توضیح بیشتر این تغییر و تحولات گفت: استان سمنان برای نخستین بار توانست این چرخه تحولی را در بخش مدیریت مدارس ایجاد کند.

بناییان‏سفید ادامه داد: این اقدام در حقیقت موجب استفاده از خلاقیت‏ها و نوآوری مدیران با سابقه استان سمنان در دیگر عرصه‏ها شد و نتایج خوبی به همراه داشت.

به گزارش فارس؛ سخنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان درباره تغییر و تحولات مدیریتی در مدارس این استان در حالی انجام می‏شود که بسیاری از مدیران عزل شده از این شیوه تصمیم‏گیری ابراز نارضایتی می‏کنند.

آنها معتقدند که پس از چند سال کشمکش و تلاش توانسته‏اند مدرسه‏ای را به ثبات آموزشی و تحصیلی برسانند و حال که نوبت به بهره‏برداری از نتایج تلاش‏های انجام شده رسیده است، مدیریت واحد آموزشی دست‏خوش تغییر می‏شود.

نکته دیگر در این بخش با توجه به سخنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان مبنی بر اینکه این اقدام موجب استفاده از خلاقیت‏ها و نوآوری مدیران با سابقه استان سمنان در دیگر عرصه‏ها شد، این است که آیا تغییر مدیران مدارس در حالی که مدیران بدنه اصلی آموزش و پرورش در ادارات مناطق و شهرستان‏ها به طور عمده بیش از چهار سال سابقه مدیریتی دارند و تغییر و تحولی در این بخش در دستور کار قرار ندارد، آیا می‏تواند زمینه‏ساز تحول باشد؟

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول