اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار دانشکده علوم پزشکی مشهد:

35 درصد از اختلالات اضطراب ناشی از نبود احساس امنیت و آرامش است

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشکده علوم پزشکی مشهد گفت: 35درصد از اختلالات اضطراب ناشی از عدم وجود امنیت و آرامش است.

35 درصد از اختلالات اضطراب ناشی از نبود احساس امنیت و آرامش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حبیب الله نعمتی در حاشیه نخستین کنگره بین‎المللی اضطراب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه محیطی که فرد در آن زندگی می‌کند در ابتلا به اضطراب بسیار موثر است، اظهار کرد: مسائل مختلفی که فرد در طول روز با آنها مواجه است از جمله مسائل اقتصادی، سیاسی، خانوادگی تاثیرگزاری بسیاری در ابتلای فرد به استرس و اضطراب دارد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم‌ در ابتلای فرد به اضطراب، ژنتیک است چرا که احتمال اضطراب در فرزندان افراد مضطرب بسیار بالا است که در این صورت الگو قرار دادن رفتار پدر و مادر و یادگیری و تکرار کارهای آنان نقش بسزایی در اضطراب فرزندان دارد.

دانشیار دانشکده علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: طبق آخرین تحقیقاتی که صورت گرفته به نظر می‌رسد که عوامل ژنتیکی در برخی از انواع اضطراب مانند اختلال هراس و ترس از مکان‌های باز، نقش فراوانی دارد.

وی بیان کرد: مسائل محیطی جامعه و زندگی شخصی فرد که چه میزان می‌تواند اعتماد به نفس فرد را بالا ببرد بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند استرس و اضطراب فرد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

نعمتی با تاکید بر اینکه توکل بر خدا در جلوگیری از ابتلای فرد به اضطراب بسیار کمک کننده است، یادآور شد: خونسرد بودن و توکل بر خدا نسبت به مسائل و مشکلاتی که فرد در طول روز و زندگی روزمره خود با آن مواجه می‌شود بسیار حائز اهمیت بوده و در راستای کاهش اضطراب و استرس فرد موثر است.

وی با اشاره به اینکه عدم وجود امنیت و آرامش در زندگی فرد می‌تواند تا 35 درصد ابتلا به اضطراب را در فرد افزایش دهد، افزود: 30 درصد از عوامل ابتلا به اضطراب را مسائل اقتصادی و سیاسی فرد و 35 درصد دیگر را تفکر فرد در برخورد با مسائل و مشکلات در بر می‌گیرد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه تفکر منطقی نسبت به مسائل می‌تواند از جمله مسائل پیشگیری از ابتلا به اضطراب به شمار آید، اظهار کرد: افراد باید پیش از آنکه به استرس و اضطراب مبتلا شوند باید تفکر مثبت و عقلانی را در خود افزایش دهند و با اعتماد به نفس و توکل بر خدا با مشکلات خود مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: مسائل علمی و فیزیولوژیکی به دست متخصصان علوم پزشکی حل می شود و مسائل ماوراء طبیعت و توکل بر خدا به دست متخصصان علوم دینی و روحانیت رفع می‌شود اگر این دو را با هم ادغام کنیم، می‌توانیم عوامل ناشی از اضطراب در فرد را در جامعه کاهش دهیم و اعتماد به نفس و توکل بر خدا را افزایش دهیم.

دانشیار دانشکده علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری کنگره بین‌المللی اضطراب در گسترش تعاملات پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی عنوان کرد: تعامل پزشکان و متخصصان خارجی با ایران می‌تواند در راستای مبادلات  علمی و پزشکی بسیار موثر باشد و اطلاعات خوبی بین آنها  تبادل شود.

نعمتی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی کمتر آشنا با ایران و فرهنگ ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: این تعاملات با پزشکان و متخصصان خارجی و برگزاری کنگره‌های مختلف در عرصه‌های پزشکی و همچنین اجتماعی می‌تواند نگرش منفی جهانیان به ایران را تغییر دهد و در راستای تبادل فرهنگ و اطلاعات علمی و اجتماعی موثر واقع شود.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول