اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه ملایر خبر داد

لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از وضعیت بلایای طبیعی در ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر گفت: در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، باید بانک اطلاعات قوی و مناسبی از وضعیت شهرستان داشته ‌باشیم.

لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از وضعیت بلایای طبیعی در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور ظهر امروز در همایش کاهش اثر بلایای طبیعی در ملایر با اشاره به اینکه همه ساله در کشور از 15 تا 22 مهر ماه به عنوان هفته کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: همه ما چه بخواهیم یا نخواهیم در معرض بلایای طبیعی قرار داریم و حوادث طبیعت پیش‌بینی شده نیست و هرگز از قبل خبر نمی‌کند.

وی گفت: در این راستا همه ما باید با آمادگی کامل از قبل بتوانیم در مقابل این حوادث مقاومت کنیم و شاهد کاهش بلایا و حوادث باشیم که اطلاعات کافی در این مواقع می‌تواند به همه ما کمک شایانی داشته باشد.

فرماندار ملایر برنامه‌ریزی و مدیریت را یکی از عوامل مؤثر در کاهش اثرات حوادث برشمرد و گفت: داشتن اطلاعات از وضع موجود و شناخت امکانات در وضعیت عادی بسیار ارزشمند است و همه ما باید در حیطه کاری خود اطلاعات و آمار درستی از وضعیت اطراف خود و دستگاهی که در آن مشغول به کار هستیم داشته باشیم که در زمان بروز حادثه با درایت و برنامه‌ریزی بتوانیم با مشکل مقابله کنیم.

وی تمرین برای آمادگی در مقابل حوادث و بلایا، برنامه‌ریزی در حالت عادی، عملیات بهنگام و به موقع، ایمن‌سازی و داشتن بانک اطلاعات کامل از وضعیت موجود را از مهم‌ترین نکات در بروز حوادث برشمرد و گفت: در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی در شهرستان انجام شده است.

خیریانپور به ایمن‌سازی خانه‌های روستایی در دولت نهم و دهم در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: با نظارت و مهندسی صورت گرفته در شهرستان بر ساخت و سازهای واحدهای مسکونی در مناطق مختلف و بافت فرسوده و همچنین در مناطق روستایی ایمن‌سازی انجام شده و شهرستان ملایر در ساخت مسکن روستایی رتبه برتر استان را نیز از آن خود کرده است.

وی در ادامه به پایگاه‌های امداد جاده‌ای در شهرستان اشاره کرد و گفت: پایگاه امداد جاده‌ای زاغه در شهرستان و پایگاه یونس در ملایر فعال بوده و به زودی پایگاه امداد جاده‌ای در مسیر توره ـ ملایر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: این پایگاه با 650 متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 420 میلیون تومان از اعتبارات ستاد حوادث استان ساخته شده که نقش حیاتی و مهم برای شهرستان در راستای امدادرسانی به مسافران خواهد داشت.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول