اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته جاری صورت می‌گیرد

افتتاح شعبه هلال احمر در خرامه و رستم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های خرامه و رستم در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح شعبه هلال احمر در خرامه و رستم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا ابراهیمی بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان شیراز اظهار داشت: دو سال قبل جمعیت هلال احمر در فارس 21 شعبه داشت که در حال حاضر پنج شعبه به این تعداد اضافه شده است.

وی افزود: قبل از دولت نهم تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای در فارس 9 پایگاه بود که اکنون به 19 مورد رسیده است.

ابراهیمی بیان کرد: بیش از 4 میلیارد تومان به تجهیزات امداد و نجات این استان افزوده شده که شامل خودروی نجات با تجهیزات و آمبولانس برای شهرستان‌های فارس بوده است.

این مسئول ادامه داد: هلال احمر فارس با یک گروه 16 نفره در بحث مشکلات سومالی به یاری مردم آن دیار شتافت و در داخل کشور نیز در تمام حوادث و بلایای طبیعی حضور پررنگ داشته است.

وی تصریح کرد: در مواردی دیده شده که در زمان بحران ادارات و دستگاه‌های دولتی انتظارات بسیاری از هلال احمر دارند و البته ما در حد توان به آنها کمک کرده‌ایم اما هلال احمر تنها در قبال مردم مسئول است.

ابراهیمی بیان کرد: بارها در جلسات گفته‌ایم که دستگاه‌های دولتی باید از همین حالا به فکر شرایط بحرانی باشند، سازه‌های خود را آماده کنند، تجهیزاتی را فراهم آورند و نیروهایی را آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر اردوگاه ادارات نیست و اگر در زلزله‌ای ضعیف مشکلاتی برای فلان اداره یا خوابگاه دانشجویی و نهاد وابسته به آموزش و پرورش پدید آورد باید خود این دستگاه‌ها ملزومات لازم را توزیع کنند.

به گفته وی هلال احمر فارس در امداد و نجات زمستانه 19 پایگاه ثابت و شش پایگاه موقت دارد.

مدیرعامل هلال احمر فارس تصریح کرد: هلال احمر فارس با ارتقای شاخص‌ها توانست مقام نخست کشور را در امداد و نجات نوروزی کسب کند.

وی با اشاره به حضور 46 نفر از هلال احمر فارس در زلزله آذربایجان بیان کرد: در زلزله آذربایجان، شهر اهر تحویل هلال احمر فارس شد و بیش از 2 هزار بسته غذایی در بین زلزله‌زدگان توزیع شد.

ابراهیمی با بیان اینکه باید در انبارهای هلال احمر حداقل به اندازه دو درصد جمعیت این استان اقلام ضروری باشد، افزود: موجودی انبارها با اختصاص اعتبارات لازم تکمیل شد.

وی با تاکید بر اینکه احتمال وقوع حوادث و بلایا در فارس همواره وجود دارد، اضافه کرد: تمام دستگاه‌های دولتی و مردم باید در بحث یادگیری آموزش‌های لازم اهتمام داشته باشند تا حداقل بتوانند به خانواده و اطرافیان خود در زمان حادثه کمک کنند.

در همین زمینه بود که ابراهیمی به اختصاص اعتبار مناسبی برای نهادینه کردن بحث کمک‌های اولیه در این استان اشاره کرد.

طراحی و ساخت سازه‌های آشیانه و پد فرودگاه بالگرد و پیگیری اعتبار 16 میلیون دلاری خرید بالگرد از دیگر مواردی بود که وی در این جلسه به آن پرداخت.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول