اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

امدادرسانی هلال احمر بشرویه به 38 حادثه جاده‌ای

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر بشرویه گفت: در شش ماه نخست امسال جمعیت امدادگران هلال احمر شهرستان بشرویه در 38 مأموریت به 116 مجروح حوادث جاده‌ای امدادرسانی کرده‌اند.

امدادرسانی هلال احمر بشرویه به 38 حادثه جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عارفیان صبح امروز در جمع امدادگران خراسان جنوبی اظهار کرد: در این حوادث در مجموع 49 خودرو آسیب دیده و بیش از 120 نفر امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: مسیرهای مواصلاتی شهرستان بشرویه به طور میانگین در هر سال شاهد 50 تصادف جاده ای است که توسط نیروهای اورژانس و امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر بشرویه امدادرسانی می‌شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بشرویه افزود: شهرستان بشرویه هم اکنون بیش از 20 امدادگر و نجاتگر آماده برای ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارد که در پایگاه امدادی بین شهری سه راهی بشرویه مشغول فعالیت هستند.

عارفیان تصریح کرد: از مهم‌ترین تجهیزاتی که در حوادث جاده‌ای به کمک امدادگران می‌آید می‌توان از ست‌های هیدرولیک، ست پنوماتیک، کیف احیاء قلبی و ریوی یاد کرد که هم اکنون پایگاه امدادی بین شهری جمعیت هلال احمر بشرویه به این تجهیزات مجهز است.

وی همچنین به آمادگی کامل نیروهای امدادی داوطلب این جمعیت برای حضور به موقع و موثر در صحنه حادثه اشاره کرد و گفت: برای آمادگی این افراد کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و بازآموزی برگزار می شود.

*برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در آوار نجات‌گران خواهر هلال احمر در قاینات

رئیس جمعیت هلال احمر قاینات نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در این دوره آموزشی 38 امدادگر خواهر منتخب از هشت شهرستان خراسان جنوبی با نحوه اصول و مراحل جستجو و نجات در آوار آشنا شدند.

حمزه اسعدزاده در ارتباط با روش‌های جستجو و نجات افزود: از جمله این روش‌ها دستیابی رهاسازی، تثبیت و انتقال مصدوم، نحوه شمعک‌زنی آوار، نحوه کار با تجهیزات، سبک و سنگینی آواربرداری و دستگاههای زنده‌یاب است.

وی، برگزاری این گونه دوره‌ها با مشارکت تمامی نجات‌گران شهرستان‌ها را ضمن تمرین عملی مهارت‌های امدادی سبب افزایش روحیه کار تیمی امدادگران دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر قاینات تصریح کرد: به جز این دوره امدادگران و نجات‌گران خواهر جمعیت هلال احمر تا پایان سال در دوره‌های تخصصی دیگری نیز شرکت می‌کنند.

اسعدزاده گفت: حضور امدادگران و نجاتگران خواهر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی نقش مؤثری در امدادرسانی به بانوان و تقویت روحیه آنها دارد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول