اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

حفظ سلامت آب شرب مردم خط قرمز نیست

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: حفظ سلامت و حیات شهروندان در خصوص تامین آب شرب سالم جزو خطوط قرمز نیست که در این زمینه نتوان اعتراض و صحبتی کرد.

حفظ سلامت آب شرب مردم خط قرمز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل با قدردانی از برخی تلاش‌های انجام شده در بهبود کیفیت آب اردبیل اظهار داشت:‌ ما به عنوان نماینده مردم باید نقطه نظرات و خواسته‌های آنها را در تمام امور و زمینه‌ها به گوش مسئولان و دست‌اندرکاران برسانیم که امیدواریم در انتقال این نظرات و پیشنهادات دچار برخی سوء قضاوت‌ها و بی‌انصافی‌ها قرار نگیریم.

وی موضوع آب شرب اردبیل را از مسائل حیاتی و ارزشمند در حفظ سلامتی شهروندان توصیف کرد و یادآور شد: نظر کارشناسی در مورد کیفیت آب آشامیدنی جزو زیر‌شاخه‌های علوم انسانی نیست و هیچ ربطی به مسائل فلسفی و تئوری ندارد که عده‌ای احساس کنند اعضای شورا و دلسوزان این جامعه در این زمینه فلسفه‌بافی می‌کنند بلکه جزو علوم تجربی و آزمایشگاهی است که به راحتی می‌توان سلامت یا آلوده بودن آب را به راحتی مورد بررسی قرار داده و انتقاد‌ها را در این زمینه مطرح کرد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: بررسی آزمایشگاهی با تجهیزات مدرن به راحتی می‌تواند ادعای ما را به حقیقت و واقعیت نزدیک کند و یا حتی می‌تواند بر آن نقطه خط پایان و بطلان باشد چرا که هیچ مسئول و دلسوز جامعه دوست ندارد با انتقاد بی‌مورد در جامعه ایجاد تنش و نارضایتی کند.

زنجانی انتقاد در این زمینه را متوجه تامین آب از محل سد و پایین دست آن اعلام کرد و بیان داشت:‌ توضیحات اخیر مدیرعامل آب و فاضلاب شهری بیشتر متوجه چاه‌های تامین‌کننده آب آشامیدنی اردبیل است که مورد بحث ما نمی‌باشد بلکه کارشناسان امور آب می‌توانند که این سد برای تامین آب کشاورزی تامین و تعبیه شده است و با توجه به نبود برنامه دراز مدت تامین آب شرب اردبیل به عنوان شهر مهاجر‌پذیر از این طریق کاری درست و حقیقی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تاسیسات تصفیه در بستر رودخانه در سطح پایینی قرار دارد به طوری که حسب نظر کارشناسان برداشت آب از حداقل سطح بالایی سد باید صورت گیرد تا یک فرایند مطلوبی را در تامین آب شاهد باشیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: اینگونه برداشت چه بسا از رسوب  و برخی فرایند بوی بد جلوگیری کند و انتظار مردم این است که از یک آب سالم و گوارا بهره‌مند باشند که در این زمینه به راحتی می‌توان از چشمه‌های گورگور و کوه‌های تالش نیاز آب اردبیل را تامین کرد.

زنجانی ادامه داد:‌ انتظار ما این است تا در یک فرایند مطلوب آینده آب شرب و سالم اردبیل مدنظر قرار گیرد چرا که اگر امروز آبرسانی به قم از یک هزار و 100 کیلومتر اعمال می‌شود ما می‌توانیم با مسافتی کمتر از 30 کیلومتر مشکلات امروز و فردای خودمان را به سرعت حل کنیم.

وی به همکاری و همراهی خوب شورا و شهرداری در بحث حفاری‌ها و کاهش هزینه‌های آن اشاره کرد و گفت: ما کمتر از یک سوم هزینه خسارت وارد شده را از دستگاه‌های خدما‌ت‌رسان دریافت می‌کنیم در حالی که هزینه‌های قیر و مصالح مورد نیاز سرسام‌آور و مدام در حال افزایش است و به هیچ‌وجه پرداختی شرکت‌های خدمات‌رسان حتی هزینه یک لایه زیر‌سازی آسفالت و برخی دیگر از تجهیزات و امکانات ما را نمی‌دهد در حالی که ترمیم مکان‌های تخریب شده و زیر‌سازی‌های صورت گرفته شکل سابق را پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نائب رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ شورای شهر با کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری دارد و این نهایت بی‌انصافی امور آب و فاضلاب اردبیل است که شهرداری و شورای شهر را به همکاری نکردن متهم کند در حالی که خود این مجموعه در برخی از پرداختی‌های خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول