اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان در این استان خبر داد.

نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام حسین اژدری ظهر امروز در حاشیه مراسم قالیشویان در جمع خبرنگاران این شهرستان زمان برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان را در روز پنجم ذی‌القعده به نام روز امامزادگان در سال آینده ذکر کرد.

وی افزود: دبیرخانه و هیئت علمی این کنگره با حضور اندیشمندان و اساتید دانشگاه در اصفهان تشکیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شناسایی و معرفی امامزادگان به جامعه و جهان تشیع را از اهداف برگزاری این کنگره دانست و از جایگاه امامزادگان در پیشرفت تشیع، نقش امامزادگان در بعد از پیامبر و ائمه‌اطهار و بیداری اسلامی را از جمله محورهای مورد بررسی در این کنگره نام برد.

وی برگزاری کنگره برای چند امامزاده شاخص ایران به صورت همزمان را از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان عنوان و اضافه کرد: برگزاری کنگره حضرت سلطانعلی‌بن امام محمد باقر(ع) از جمله این کنگره‌هاست که با توجه به جایگاه ویژه این امامزاده جلیل‌القدر از جمله برابری زیارت ایشان با زیارت قبر سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود.

اژدری با تأکید بر کوتاهی در شناسایی و معرفی امامزادگان به جامعه تشیع و حتی داخل کشور خاطرنشان کرد: با توجه به سفارش مقام معظم رهبری در تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی در تلاش هستیم با تحقق این امر این مکان‌های شریف را تبدیل به مرکز آرامش برای مردم کنیم.

وی همچنین از افتتاح گنبد جدید امامزاده سلطانعلی (ع) همراه با رواق کناری حرم به زودی با حضور نماینده ولی‌فقیه خبر داد.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات موقوفات و رقبات یادآور شد: به منظور ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای مشتاقان در این عرصه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات در اواخر سال‌جاری برپا می‌شود.

به گفته وی با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از جمله پخش برنامه سیمای وقف از سیما پیش‌بینی می‌شود درآمد موقوفات در سال‌جاری با رشد بیش از دو برابری روبرو باشد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول