اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان خبر داد

ارسال 1000 شعر فارسی به کنگره شعر مقاومت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان گفت: بیش از یک‌هزار شعر فارسی به کنگره شعر مقاومت ارسال شده است.

ارسال 1000 شعر فارسی به کنگره شعر مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بهرام اثباتی عصر امروز در کنگره شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی اظهار کرد: این کنگره دارای ماهیتی علمی است.

وی مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنگره را ایجاد منابع مطالعاتی و پژوهشی به ویژه برای دانشجویان اعلام کرد.

این مسئول هدف از برگزاری این نشست و کنگره‌ را شناخت پدیده‌ای به نام بیداری اسلامی از بعد شعر به عنوان نوعی مقاومت ادبی دانست و بیان کرد: امروز در جهان شاهد تهدیدی علیه ارزش‌های اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه ابتدا شناخت و شناساندن این پدیده ادبی مهم است، گفت: نقد، تحلیل و رسیدن به پایه‌ها و اصول این نوع ادبی مورد نظر است.

اثباتی ایجاد ارتباط بین محیط درون کشوری با محیط بین‌المللی و برقراری ارتباط بین شعرای ایرانی و خارجی را از دیگر اهداف کنگره ذکر کرد.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود تا با برگزاری جلساتی مشترک با حضور شاعران ایرانی و خارجی در داخل و یا در خارج از کشور و با راه‌اندازی سایت و چاپ کتاب به اهداف مورد نظر برسیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفان با تصریح بر اینکه حرکت ما دارای ماهیت علمی است، خاطرنشان کرد: خروجی‌های ما در قالب سخنرانی‌های علمی در سطح نشست‌های تخصصی استانی در اجلاس اصلی در کرمانشاه و خارج از کشور انجام می‌شود.

وی به نشر کتاب‌ها در قالب مقالات و مسابقه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: سایت تخصصی محلی برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین شاعران ایرانی و خارجی است.

اثباتی مهم‌ترین خروجی این کنگره‌ها را ایجاد یک منبع مطالعاتی و پژوهشی دانست و اذعان کرد: در گذشته اگر قرار بود در بحث ادبیات مقاومتی بین‌المللی مطالعه کنیم تنها دو یا سه کتاب مرجع وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره شاهد مقالات خوبی از طرف دانشجویان هستیم، بیان کرد: مهم‌ترین اتفاق شناساندن اینگونه ادبیاتی از طریق منابع عالمانه در قالب یک حرکت علمی است.

به گفته این مسئول بیش از یک‌هزار شعر فارسی به کنگره مذکور ارسال شده و حدود 100 مقاله به دست ما رسیده که داوری آنها به پایان رسیده است.

وی به ارسال هفت پایان‌نامه به این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: دو کتاب نیز برای نقد کردن در اختیار منتقدان قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول