اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تحقق دولت الکترونیک در قیروکارزین صورت گرفت

واگذاری 10 نوع خدمت منابع طبیعی به دفاتر پیشخوان دولت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین از واگذاری 10 نوع خدمت به دفاتر پیشخوان دولت در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک خبر داد.

واگذاری 10 نوع خدمت منابع طبیعی به دفاتر پیشخوان دولت

عبدالرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: یکی از موثرترین راه‌های ارتقای سلامت نظام اداری این است که توسعه دولت الکترونیک و تقویت بخش خصوصی در ارائه خدمات اداری صورت گیرد و کارهای تصدی‌گری به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: هر چه ارتباط مردم به عنوان گیرنده خدمت و کارمند به عنوان ارائه دهنده خدمت، کم شود، سلامت اداری افزایش می‌یابد، اما تا زمانی که مردم مجبور باشند برای یک امضا ساعت‌ها در یک اداره معطل شوند با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین با بیان اینکه فرآیندهای اداری تا جای ممکن باید به پیشخوان‌های دولت الکترونیک واگذار شود، تا رفت و آمد مردم کم شده و در هزینه آنها صرفه‌جویی شود، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در ارائه خدمات تصدی خود به پیشخوان‌های دولت الکترونیک پیشقدم شوند.

محمدی ادامه داد: در غیر این صورت توجیه اقتصادی این دفاتر از بین می‌رود و مردم نیز در راهروهای ادارات سرگردان می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افزایش سلامت اداری و واگذاری امور تصدی‌گری دستگاه‌ها به بخش خصوصی باید به یک درخواست عمومی تبدیل و اکثر کارها از طریق سیستم الکترونیکی انجام شود و نیاز به مراجعه حضوری مردم در ادارات نباشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین در پایان با اشاره به 10 خدمت واگذار شده این اداره به دفاتر پیشخوان دولت گفت: درخواست ملاقات با مدیرکل، درخواست تسهیلات، رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی، درخواست اعلام نتیجه اظهار نظر کمیته فنی، اعتراض به نحوه ممیزی و تعیین صلاحیت‌ها در ممیزی مراتع از خدمات واگذار شده به دفاتر پیشخوان دولت است.

وی ادامه داد: همچنین تقاضای تهیه طرح مرتع‌داری، تکمیل و پیگیری درخواست‌های متقاضیان پروژه‌های سازه‌ای و بیولوژیک آبخیزداری، تقاضای گذراندن خدمت سربازی به صورت امریه، تقاضای کارآموزی و تقاضای آموزش مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی نیز از دیگر خدمات واگذار شده به این دفاتر است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول