اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن نوشهر:

منابع طبیعی در جابه‌جایی روستای منجیر مازندران همکاری نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوشهر از عدم همکاری منابع طبیعی نوشهر در جابه‌جایی روستای منجیر در کجور خبر داد.

منابع طبیعی در جابه‌جایی روستای منجیر مازندران همکاری نمی‌کند

یزدان کرد امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نوشهر همواره سعی و تلاش و خود را در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان و روستاییان به کار گرفته و توانسته عملکرد رضایت‌بخشی را در این باره داشته باشد.

وی افزود: در بخش مرکزی نوشهر 5 هزار و 583 فقره وام و اعتبارات برای بهسازی مسکن روستایی پرداخت شد که از این تعداد برای 4 هزار و 188 واحد پایان کار صادر شده است.

کرد ادامه داد: همچنین تعداد کل وام‌های پرداختی قرض‌الحسنه و حوادثی در بخش تعمیرات به 7 هزار و 461 فقره رسید.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوشهر درباره پرداخت وام ودیعه مسکن شهری برای مستاجران بیان داشت: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر از سوی دولت به افرادی که در شهر به‌عنوان مستاجر زندگی می‌کنند مبلغ 2 میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تاکنون نیز 150 فقره وام ودیعه مسکن پرداخت شد و حدود 400 نفر دیگر نیز با تشکیل پرونده مذکور در نوبت دریافت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه 20 روستا در بخش مرکزی نوشهر سنددار شدند، ابراز داشت: تعداد سند صادر شده در این بخش 3 هزار و 800 فقره است که 2 هزار و 100 پرونده دیگر نیز در دست اقدام است.

کرد درباره تهیه و اجرای طرح هادی در بخش مرکزی نوشهر خاطرنشان کرد: از 59 روستا در بخش مرکزی نوشهر 58 روستا دارای طرح هادی مصوب هستند و تنها نقشه و طرح هادی روستای «نو ده» در این بخش در دست تهیه است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون در روستاهای خضر تیره، ونوش، چلندر، انارور، بندپی، نجارده، علی آباد میر، موسی آباد، تازه آباد، نیرنگ، کشکسرا، سنگ سرا، حمزه ده علیا و پل ملکار طرح هادی که شامل آسفالت، جدول‌بندی نهر آب، پیاده‌روسازی، جابجایی شبکه برق و... است انجام پذیرفته است.

وی به برکات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نوشهر اشاره کرد و گفت: ساخت 40 واحد مسکن محرومان در سال گذشته که 20 واحد آن در بخش مرکزی و کجور قرار دارد افتتاح و به مردم واگذار شد.

مدیر بنیاد مسکن نوشهر افزود: 15 واحد مسکن شهری به صورت متمرکز در منطقه شمع ساحل نوشهر احداث شده که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در آینده‌ای نزدیک به صاحبان آن واگذار خواهد شد و پنج واحد دیگر شهری که به‌صورت غیرمتمرکز است به مرحله افتتاح رسیده و آماده تحویل به محرومان است.

کرد، درباره جابجایی روستای منجیر به مکانی امن تصریح کرد: این روستا با توافقی که با منابع طبیعی داشتیم قرار بر این شد تا بنیاد مسکن زمین مستثنیات را در منطقه دشت نظیر خریداری کند و منابع طبیعی نیز در کنارش 4 هزار متر نیز به آن اختصاص دهد تا این جابجایی به‌صورت کامل انجام شود.

وی ابراز داشت: تاکنون منابع طبیعی به وعده خود عمل نکرد، اما مطالعات لازم شروع شده تا حدود 30 خانواری که در مسیر ریزش سنگ قرار دارند را به منطقه‌ای که خریداری شده منتقل کنیم تا در آینده با عملی شدن وعده منابع طبیعی نسبت به جابجایی کامل روستای منجیر اقدام شود.

این مسئول در ادامه به میزان اعطای وام و اعتبارات روستایی در بخش کجور مازندران پرداخت و افزود: در بخش کجور بطور کلی 3 هزار و 560  فقره وام و اعتبارات برای بهسازی مسکن روستایی پرداخت شد که از این تعداد برای 2 هزار و 916 واحد پایان کار صادر شده است.

کرد، با بیان اینکه 12 روستا در بخش کجور سنددار شدند، گفت: 2 هزار و 10 فقره  سند روستایی در بخش کجور صادر شد و یک هزار و 150 فقره دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوشهر اضافه کرد: از 63 روستای بخش کجور، 27 روستا دارای طرح هادی مصوب هستند و طرح 36 روستای دیگر نیز در حال تهیه است.

به گفته وی طرح هادی در روستاهای کندلوس ( بافت با ارزش )، لرگان، پول، کجور، نیچکوه، عالیدره، حیرت، سریوده، فیروز آباد، سماء، بسطام  و کینج اجرا شده است.

وی اضافه کرد: دفتر نظام فنی روستایی در مناطق صلاح‌الدین کلا و بخش مرکزی نوشهر و نیز در بخش کجور تاسیس و راه‌اندازی شد که کار نظارت امور ساخت و سازها را برعهده دارند.

کرد اذعان داشت: اگر فردی به هر نحوی توان پرداخت هزینه‌های نقشه را ندارد می‌تواند از نقشه تیپ 20 گانه که به‌صورت رایگان در اختیار روستاییان گرامی قرار می‌گیرد به‌عنوان الگو استفاده کند.

این مسئول به صدور سندهای جدید برای املاک و اموال داخل بافت روستایی اشاره کرد و یادآور شد: در طرح جدید سندهایی که صادر خواهند شد به صورت تک برگی است و بنابراین روستاییانی که تاکنون موفق به دریافت سند نشدند می‌توانند با مراجعه به شوراها یا دهیاری‌های فرم موردنظر را تکمیل و برای دریافت سند اقدام کنند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول