محمدحسین رحیمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به راهاندازی سرویس تجارت الکترونیک برای اداره پست اظهار کرد: این سیستم امکان خرید اینترنتی را برای متقاضیان فراهم میکند.
وی خاطر نشان کرد: سرویس تجارت الکترونیک با مشارکت 23 شرکت در قالب 8 هزار فروشگاه فعالیت کرده و خریداران با ورود به بازارچههای مجازی از طریق اینترنت در زمینه درخواست، انتخاب کالا و ارسال آن اقدام میکنند.
مدیرکل پست استان قم با اشاره به اهداف سرویس تجارت الکترونیک گفت: صرفهجویی در وقت و هزینه هموطنان، دارا بودن سطح امنیتی بالا و فراهم کردن امکان خرید در تمام استانهای کشور برای متقاضیان از مزایای این سیستم است.
وی خاطر نشان کرد: 2 میلیون خرید اینترنتی در سطح کشور در سال گذشته صورت گرفت ولی این میزان تا 100 برابر قابل افزایش است.
رحیمی عنوان کرد: مبلغ کالاها به دو طریق کارت اعتباری در هنگام سفارش یا پس از رساندن بسته دریافت میشود و به حساب فروشگاه واریز میشود.
وی ادامه داد: شرکت پست با نهادهایی مانند مؤسسه اسرا، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و بوستان کتاب قراردادی منعقد کرده که محصولات خود را در بازارچه مجازی به فروش میرسانند.
مدیرکل پست استان قم خاطر نشان کرد: متقاضیان از طریق این بازار میتوانند در هر ساعت از شبانهروز کالای مورد نظر خود را سفارش داده و در کوتاهترین زمان و در هر نقطه کشور این کالا را دریافت کرده و بهای آن را پرداخت کنند.
وی عنوان کرد: شرکت پست با در اختیار داشتن گستردهترین شبکه حمل و نقل و توزیع در سطح شهرها و روستاهای کشور و با استفاده از سرویسهای متنوع پستی کالاهای خریداری شده در بازار را بیمه کرده و به متقاضیان تحویل میدهد.
رحیمی خاطر نشان کرد: خریداران میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی www.ebazar.post.ir نسبت به خرید یا بهرهمندی از خدمات دیگر اقدام کرده و سپس کد رهگیری به منظور پیگیری به آنها ارائه میشود.
انتهای پیام/آ20/د1000