اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 231

گودرزی: فعالان تئاتر کودک باید به ظرافت کار برای مخاطب اهمیت دهند

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر تویسرکان با تأکید بر اینکه کار کودک کاری سخت و تکنیکی است، گفت: فعالان عرصه تئاتر کودک باید با احتیاط و حساسیت تمام مراقب داده‌هایی که به مخاطب خود ارائه می‌دهند باشند.

گودرزی: فعالان تئاتر کودک باید به ظرافت کار برای مخاطب اهمیت دهند

محمد‌رضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه جشنواره کودک حساس و تأثیرگذار است، اظهار داشت: جشنواره از این نظر که کودک همچون یک نامه ننوشته و لوح شفاف، ظریف و حساس که با هر چیزی نقش می‌پذیرد از تأثیرگذاری بالایی بر تربیت بچه‌ها به ویژه کودکان برخوردار است.

وی با اشاره به غنای بالای بار تربیتی کار نمایش به صورت غیر مستقیم، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی هنر تئاتر، کاربرسازی عناصر پایه نمایش کودک از جمله ریتم، شعر، فرم و رنگ در ذات وجودی بچه‌ها در قالب نقش تربیتی آموزشی، نشاط‌آوری و شاد بودن است.

کارگردان و نویسنده تئاتر تویسرکان تئاتر کودک را نمایش تغزل، خیال عشق و حرکت به جلو عنوان و بیان داشت: نمایش کودکان بدون ریتم و شعر بی‌معنی است و القای پیام از طریق هنر تئاتر با عوامل پایه صورت امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه کار کودک کاری سخت و تکنیکی است، تصریح کرد: فعالان عرصه تئاتر کودک باید با احتیاط و حساسیت تمام مراقب داده‌هایی که در قالب تئاتر به مخاطب خود ارائه می‌دهند باشند چرا که مسائلی که برای کودکان گفته می‌شود بسیار حساس است و غفلت در این زمینه جبران‌ناپذیر خواهد بود.

گودرزی مقطعی بودن جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان را یک عیب عنوان و تأکید کرد: ما در طول سال به جشنواره یک هفته‌ای تئاتر کودک اکتفا می‌کنیم و موضوع تا سال بعد به حاشیه می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به شور و نشاط وصف‌ناپذیر کودکان در برنامه‌های جنبی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تویسرکان گفت: بچه‌ها با این همه اشتیاق نیاز دارند که در طول سال حداقل در مناسبت‌های ملی و مذهبی فضایی برای شادی، نشاط و تخلیه انرژی و هیجانات کودکان ایجاد شود.

کارشناس هنری آموزش و پرورش تویسرکان افزود: ما مسئولان آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی به خاطر این کم‌کاری شدیداً مسئول هستیم و فکر می‌کنیم وظیفه و مسئولیت خودمان را در این خصوص انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هر کار فرهنگی که درست انتخاب و خوب هدایت شود تأثیرگذاری بسیار زیادی بر جامعه خواهد داشت تأکید کرد: نباید پس از هر رخداد هنری، فرهنگی انتظار تأثیرپذیری زود هنگام داشته باشیم چراکه بروز و اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی بر اجتماع به تدریج و با گذر زمان در لایه‌های مختلف زندگی اجتمایی و فردی افراد مشخص می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه استان همدان در تئاتر به ویژه در آموزش تخصصی بسیار ضعیف است، اظهار داشت: گروه‌های نمایشی در استان، همه به صورت تجربی و با دقت و مطالعه بر کارهای هنرمندان دیگر که نوشتاری و یا از رسانه‌های شنیداری و دیداری پخش می‌شود الگوبرداری، و تنها عده معدودی بر اساس علم تخصصی در این هنر فعالیت دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعلیم و آموزش نسل جوان به علم تئاتر نیازمند حمایت همه‌جانبه به ویژه اقتصادی است، گفت:‌ این مهم با همگرایی و هم‌اندیشی همه مسئولان امکان‌پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول