اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک - 266

صادقی: استمرار جشنواره در همدان به تئاتر این شهر کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: داور بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: استمرار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان به ارتقای تئاتر این شهر منجر می‌شود.

صادقی: استمرار جشنواره در همدان به تئاتر این شهر کمک می‌کند

قطب‌الدین صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، تفکیک نمایش دو گروه کودک و نوجوان را یک امتیاز مهم دانست و افزود: اینکه دو بخش کودک و نوجوان از هم جدا باشند خود یک امتیاز است که به نظر فکر عاقلانه‌ای بود.

وی با بیان اینکه انتخاب موضوعات در جشنواره نسبتاً نزدیک‌ به گروه‌های سنی است، اضافه کرد: تا جایی که در نمایش‌ها مشاهده کردیم، برای کار نوجوان دقت بیشتری کردند و مناسبت‌ها زیاد است.

داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر بیان داشت: نمایش‌های بخش نوجوان ارتباط مستقیمی با مسائل نوجوانان دارد و کارگردانی‌ها نیز خوب است اما بازیگران هنوز امکانات فنی وسیعی ندارند.

وی ابراز داشت: امروز بازیگران از تکنیک‌های بازیگری عقب هستند به طوری که بدن و صدای آن‌ها هنوز نتوانسته به متدهای روز برسد و هنوز تکنیک بازیگری توسعه نیافته است.

صادقی افزود: بیشتر نمایش‌ها تفننی است در حالی که بخش آموزشی و پرورشی کارها باید نیرومندتر باشند.

وی با تأکید بر اینکه در نمایش تنها نباید به جنبه سرگرمی آن اکتفا کرد، گفت: بچه‌ها را تنها نباید سرگرم کرد بلکه باید روش اندیشیدن و کار و خلاقیت جمعی را نیز بیاموزند، جنبه تفننی بی‌ارزش نیست بلکه باید جنبه‌های دیگر نیز مد نظر قرار گیرد.

پیشکسوت عرصه تئاتر نظم همدان در برگزاری جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در جشنواره هنرمندان به دنبال پذیرایی و جنبه‌های حاشیه‌ای نیستند بلکه زمانی که به همدان می‌آییم به دنبال جستجوی فضای فرهنگی و انسانی هستیم تا تبادل اطلاعات و فکر و اندیشه با هنرمندان صورت گیرد و بتوانیم از این حرفه تعریف پیشرفته‌تری به دست آوریم.

وی با بیان اینکه استمرار جشنواره در همدان کمک بسیاری به تئاتر همدان می‌کند، گفت: بهره اول آن به مردم و هنرمندان همدان می‌رسد و دوم اینکه همدان فضای معیشتی هنری پیدا می‌کند و ابداع و خلاقیت‌ها را افزایش می‌دهد و در همه ابعاد تأثیرگذار است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من فقط دیدن تئاتر مهم نیست بلکه کارهای فنی، تکنیکی و آموزشی می‌تواند در تبیین اصول و پایه‌های کار بسیار کارساز باشد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول