اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 237

فرج‌اللهی: نماد‌ها زبان گویای تئاتر در عرصه بین‌الملل هستند

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش «2+2» گفت: نماد زبان دنیا است و با توجه به اینکه جشنواره تئاتر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود با استفاده از نماد‌ها می‌توان پیا‌م‌ها را به مخاطبان منتقل کرد.

فرج‌اللهی: نماد‌ها زبان گویای تئاتر در عرصه بین‌الملل هستند

زیبا فرج‌اللهی امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان کار کردن با بچه‌ها را بسیار لذت‌بخش خواند و اظهار داشت: هفت سال به صورت تجربی تئاتر کار می‌کردم و الآن هم به صورت تحصیلات آکادمیک به این کار ادامه دادم.

وی ادامه داد: این نمایش داستان دانش‌آموزی است که شب‌ها قبل از رفتن به مدرسه کابوس‌هایی را در ذهن خود پرورش می‌دهد و می‌ترسد که چطور به مدرسه برود و بعد با تجربه رفتن به مدرسه این کابوس‌ها از بین می‌رود و ما در این کار سعی کردیم تا به زبان طنز این مسائل را برای دانش‌آموزان بازگو کنیم تا ترس را از فضای مدرسه دور کنیم.

بازیگر نمایش کودک در خصوص این نمایش که بدون کلام و بیشتر با زبان نماد بود، تصریح کرد: «نماد» زبان دنیا است و با توجه به اینکه جشنواره تئاتر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود ما با نماد‌ها بهتر می‌توانیم با همه ارتباط برقرار کنیم.

وی اظهار داشت: این نمایش با زبان نماد‌ها با کودکان سخن می‌گفت و موفق شده بود تا پیامش را به مخاطبان خود انتقال بدهد.

فرج‌اللهی با تأکید بر مشارکت والدین و بزرگسالان در کمک به شفاف‌سازی ذهنی در کودکان عنوان کرد: این داستان اشاره‌ای به این موضوع دارد که والدین و بزرگترها باید برای کودکان شفاف‌سازی کنند و نگذارند کودکان از لحاظ ذهنی و روانی با یک موضوع بسیار کوچک خودشان را آزار بدهند چه بسا که با کمک بزرگترها این ذهنیت‌ها برطرف می‌شود.

وی در خصوص وضعیت تئاتر در جامعه کنونی تأکید کرد: تئاتر ما کمی‌ها و کاست‌هایی دارد و این کمبود‌ها از بسیاری از جنبه‌های نیرویی و حمایتی است، البته حمایت‌هایی بوده اما به صورت مستمر ادامه پیدا نکرده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول