اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 243

امیری: هنرمندان تئاتر از لحاظ مالی تأمین نیستند

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش«2+2 » گفت: هنرمندان تئاتر ما از لحاظ مالی تأمین نیستند و این برای آن‌ها یک دغدغه بسیار جدی است که باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

امیری: هنرمندان تئاتر از لحاظ مالی تأمین نیستند

شادی امیری در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: من دانشجوی تئاتر هستم یک سال است که به صورت حرفه‌ای تئاتر را دنبال می‌کنم.

وی در رابطه با نمایش بدون کلام بیان داشت: بچه‌ها با دیالوگ‌ها ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند و اصلاً دوست ندارند که ما همه چیز را با صحبت کردن به آن‌ها بیاموزیم چراکه آموزش‌های غیر مستقیم برای کودکان و نوجوانان بیشتر جواب می‌دهد.

بازیگر نمایش «2+2» تصریح کرد: افرادی که کار تئاتر کودک می‌کنند باید از جزئیات آموزش دادن به کودکان آگاهی داشته باشند و بدانند که کودک با چه نوع اثری بیشتر ارتباط برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوبی که امسال در جشنواره افتاد مجزا شدن بخش نمایشی کودک و نوجوان برای سازندگان کارهای نمایشی بسیار قابل توجه بود زیرا می‌توانند مرز اثرات خودشان را مشخص کنند و موضوع و مفاهیم را منطبق با مخاطبان خودشان انتخاب و ارائه می‌کنند.

امیری خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در تئاتر در بین مردم بسیار کم است چه بسا خانواده‌های بسیار زیادی از وجود نمایش‌ها هم بی‌اطلاع هستند و این یکی از ضعف‌های رسانه‌های ما در اطلاع‌رسانی است.

بازیگر نمایش «2+2» افزود: تئاتر در کشور ما به صورتی نیست که منبع درآمد برای هنرمندان باشد و هنرمندان تئاتر ما از لحاظ مالی تأمین نیستند و این برای آن‌ها یک دغدغه بسیار جدی است.

وی خاطرنشان کرد: باید در حمایت از هنرمندان تئاتر در ایران فکر جدی صورت بگیرد تا وضعیت تئاتر ما رو به ضعف نرود.

امیری در پایان سخنانش گفت: میزبانی همدان در برگزاری جشنواره بسیار خوب و در خور شأن خود همدانی‌ها بود و امیدواریم این جشنواره نیز در سال‌های آینده با رشد بیشتر در همدان برگزار شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول