اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هنگ مرزی ارومیه:

گوسفندان عشایر تا 500 متری مرز می‌توانند چرا کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: عشایر تا 500 متری مرز می‌توانند گوسفندان خود را برای چرا ببرند و اما حق اسکان در منطقه ممنوعه مناطق مرزی را ندارند.

گوسفندان عشایر تا 500 متری مرز می‌توانند چرا کنند

محرم رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هنگ مرزی ارومیه از میله 418 شروع می‌شود و تا میله 517 ادامه دارد که در گذشته در این قسمت خلأ مرزی داشتیم اما با احداث برجک توانستیم این خلأها را پوشش دهیم.

وی با اشاره به تسلط مرزبانی بر مرزهای ارومیه، تصریح کرد: در حال حاضر بر 95 درصد از مرزهای ارومیه تسلط داریم.

رجبی با اشاره به عدم وجود راه مناسب در مرزها، افزود: از میله 490 تا 495 در 40 کیلومتر خلأ مرزی داشتیم که علت این خلأ ناشی از نبود جاده برای تردد بود که با احداث جاده توانسته‌ایم این خلأ را نیز پوشش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی اماکن گردشگری در مرزها، گفت: در اماکن گردشگری که در مرزها واقع شده‌اند مشکل خاصی نداریم و مردم همکاری لازم را در این زمینه دارند.

رجبی اعلام کرد: بر این اساس جلساتی با عشایر در ارتباط با استقرار آن‌ها در مناطق مرزی داشتیم که در این جلسات نسبت به چرای گوسفندان و تردد آن‌ها در مرزها صحبت‌هایی شد.

وی اعلام کرد: بر این اساس عشایر تا 500 متری مرز می‌توانند گوسفندان خود را به چرا ببرند و در این ارتباط مجوزهایی برای عشایر در زمینه انتقال تولیدات خود به شهر صادر شده است.

رجبی با بیان اینکه سه کیلومتر مربع منطقه ممنوعه در نقاط مرزی ارومیه وجود دارد، گفت: در این مناطق عشایر اجازه اسکان ندارند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول