اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

تصویب 137 طرح کشاورزی در درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 137 طرح کشاورزی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان مصوب شده است.

تصویب 137 طرح کشاورزی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی درمیان اظهار کرد: این تعداد طرح، 160 فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد می‌کند.

وی اجرای طرح آبیاری قطره‌ای، احداث بارگاه زرشک و تجهیز و بهسازی واحدهای پرورش طیور را از مهم‌ترین طرح‌های ارائه شده به کارگروه شهرستان برشمرد و افزود: توسعه بخش کشاورزی راهکار تحقق اشتغال پایدار در شهرستان درمیان است.

فرماندار درمیان با تأکید بر لزوم تسریع در ارائه تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی گفت: در تابستان سال جاری 106 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد به 29 طرح اعتبار پرداخت شده است.  

براتی از هزینه‌کرد 800 میلیون تومان برای احداث مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان خبر داد و افزود: این مجموعه ظرفیت اشتغال‌زایی 45 نفر را دارد و تاکنون اجرای شش طرح کشاورزی در این مجتمع در کارگروه مصوب شده که تسهیلاتی بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی توسعه کشاورزی مکانیزه، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و یکپارچه‌سازی اراضی را از جمله اقدامات موثر در افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی برشمرد و گفت: بهره‌گیری حداکثری از منابع آبی شهرستان می‌تواند تحول بزرگی در کشاورزی منطقه ایجاد کند.

فرماندار درمیان با اشاره به کسب رتبه نخست این شهرستان در زمینه تولید گوشت سفید در استان تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری 5 هزار و 400 تن گوشت در شهرستان درمیان تولید شده که 900 تن آن گوشت قرمز است.

براتی تعداد مرغداری‌های فعال شهرستان را 270 مرغداری اعلام کرد و افزود: تاکنون 123 مرغداری ساماندهی شده و پرونده 120 واحد مرغداری دیگر در دست اقدام است و نزدیک به 40 مرغداری نیز به دلیل نقص فنی اخطار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول