اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان خبر داد

خسارت سیل به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎های گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: بارندگی شدید که از بامداد امروز در گلستان منجر به سیلاب شد خسارت‎هایی را به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎ها وارد کرد.

خسارت سیل به بخش‎های کشاورزی و زیرساخت‎های گلستان

رسول حسام امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در اثر شدت بارندگی که امروز در نقاط مختلف گلستان رخ داد شاهد آبگرفتگی سطوح معابر و برخی از منازل مردم در شهر و روستا بودیم و شهرداری نیز همچنان در حال پاکسازی است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه کل استان در معرض خطر سیل وجود داشت در حال حاضر نمی‎توان میزان خسارت‎ها را تخمین زد، اما بعد از اتمام عملیات مقابله دستگاه‎ها و پس از بررسی گزارشات، میزان خسارت متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه اصلاً تلفات جانی نداشتیم ابراز داشت: فردا نیز شدت باران و طوفان را با توجه به قرار داشتن در فصل پاییز در سطح استان داریم.

حسام در خصوص تعطیلی مدارس یادآور شد: مدارس به خاطر وقوع سیلاب رسما تعطیل نشد، اما برخی نقاط به دلیل میزان آبگرفتگی بالا و اینکه امکان تردد وجود نداشت بعضی از مدارس شهرستان‎ها با نظر فرمانداران تعطیل شدند.

این مسئول درباره اقدامات مدیریت بحران استان در هنگام بروز سیلاب گفت: وظیفه‎مندی ما این است که پیش‎بینی‎های هواشناسی را به تمام دستگاه‎ها و مردم اطلاع‎رسانی کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان با تاکید بر اینکه جلوی سیلاب را نمی‎توان گرفت خاطر نشان کرد: بر اساس ابلاغ، اعلام ناپایداری هوا هشدار داده شده و دستگاه‌ها از آمادگی لازم برخوردار هستند و مردم نیز باید به هشدارهایی که از طریق رسانه ملی اعلام می‎شود توجه کنند.

حسام با بیان اینکه از لحاظ تردد در سطح شهر مشکلی وجود ندارد متذکر شد: ممکن است هنوز پاکسازی معابر به طور کامل انجام نشده باشد، اما همه مسیرها باز است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هنوز در مرحله مقابله با حوادث هستیم تاکید کرد: مردم به هشدارهای ایمنی که توسط مسئولان داده می‎شود توجه داشته باشند تا کمترین آسیب متوجه آنان شود.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان گلستان شرایط جوی که با وزش باد شدید، رعد و برق و بارش‎های رگباری از شامگاه جمعه در نقاط مختلف استان آغاز شده تا شامگاه شنبه همچنان ادامه و تا صبح روز یکشنبه به صورت بارش‌های پراکنده خواهد بود.

این سامانه هوایی روز یکشنبه از سطح استان عبور می‎کند و جو گلستان آرام می‎شود.

این بارش‎ها باعث کاهش شش تا 10 درجه‎ای دمای هوا در استان شده که این کاهش دما تا روز یکشنبه نیز ادامه دارد.

بر اساس این گزارش حداکثر سرعت باد شب گذشته در استان در شهرستان علی‎آبادکتول با 97کیلومتر در ساعت و در گرگان با 90 کیلومتر در ساعت بوده است.

بیشترین میزان بارش در این مدت در روستای لیوان‎شرقی از توابع شهرستان بندرگز در غرب استان با 137 میلیمتر ثبت شده است.

در این مدت در شهرستان بندرگز 101 میلیمتر، شهرستان گرگان 73 میلیمتر، شهرستان گنبدکاووس 60 میلیمتر، شهرستان بندرترکمن 53 میلیمتر و در شهرستان آزادشهر 52 میلیمتر باران باریده است.

باران شدید از جمعه شب گذشته، موجب آب گرفتگی در نقاطی از محورهای ارتباطی استان نظیر محور گرگان - بندرگز و مینودشت شده است.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی گلستان امروز در اطلاعیه اعلام کرد با حضور مستمر راهداران، آبگرفتگی‎های موجود در راه‎های استان برطرف شده و هم‌اکنون تمام راه‎های گلستان باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

این اداره کل به رانندگان توصیه کرد قبل از عبور از محورهای ارتباطی به وی‍ژه محورهای کوهستانی و روستایی گلستان از طریق تلفن گویای 141 و 5 - 2223131 - 0171 مرکز اطلاعات راه‎های استان از وضعیت آنها اطلاع حاصل کنند.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول