اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کردستان خبر داد

راهیابی فیلم «انار میوه بهشت است» به جشنواره بین‌المللی تورنتو

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کردستان از راهیابی فیلم کوتاه «انار میوه بهشت است» به جشنواره بین‌المللی «تورنتو» کانادا خبر داد.

راهیابی فیلم «انار میوه بهشت است» به جشنواره بین‌المللی تورنتو

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: این فیلم کوتاه با مضمونی دینی و اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی «تیمور قادری» و تهیه‌کنندگی حوزه هنری کردستان به جشنواره بین‌المللی«تورنتو» کانادا راه یافته است.

به گفته وی، فیلم کوتاه «انار میوه بهشت است» در مدت زمان 15 دقیقه به داستان آرزوها و بازی‌های کودکان یک روستای دور افتاده می‌پردازد.

وی تصریح کرد: زانیار لطفی به عنوان تصویربردار و تدوین‌گر، عرفان طراح صحنه و لباس، توفیق امانی به عنوان مشاور فیلم‌نامه، سامان حسین‌پور به عنوان دستیار کارگردان، سعید مردوخیان، شادی قادری، احمد قادری، مرضیه قادری، عطا قادری به عنوان بازیگر تیمور قادری را در ساخت این فیلم 15 دقیقه‌ای یاری می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه «انار میوه بهشت است» ضمن حضور در جشنواره‌های متعدد داخلی وخارجی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم رویش، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک اصفهان و گنجشک طلا جایزه بهترین کارگردانی بین‌المللی فیلم کودک رانیه عراق، آهوی‌زرین جشنواره کردی لندن جایزه یولماز گونای و جایزه بهترین فیلم جشن تصویر سال را نیز در کارنامه خود دارد.

مرادی در ادامه به حضور موفق فیلم‌سازان کردستانی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: حمایت از تولید آثار مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پس از تأیید شورای نظارت و ارزیابی از اولویت‌های حوزه هنری استان است.

به گفته رئیس حوزه هنری استان کردستان، در سایه تلاش هنرمندان و حمایت‌های صورت گرفته، تولیدات حوزه هنری استان کردستان در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضوری پررنگ و چشمگیر داشته و همواره جزو برترین‌های جشنواره‌ها هستند.

گفتنی است؛ جشنواره بین‌المللی تورنتو کانادا در سال 1976 با عنوان «جشنواره جشنواره‌ها» و به صورت غیر رقابتی آغاز به کار کرده است.

مجله ورایتی در سال 1988 اعلام کرد این جشنواره از منظر حضور فیلم‌های موفق، تأثیرگزار و شخصیت‌های سینمایی پس از جشنواره کَن دومین جشنواره معتبر جهانی است و هر ساله حدود نیم میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول