اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 310

حاجی‌زین‌العابدینی: 46 کودک در جشنواره تئاتر تویسرکان تقدیر شدند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: در پایان اجرای نمایش «پینوکیو پدر می‌شود» از 46 کودک برتر در مسابقات نقاشی و بادبادک تقدیر شدند.

حاجی‌زین‌العابدینی: 46 کودک در جشنواره تئاتر تویسرکان تقدیر شدند

مهدی حاجی‌زین‌العابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بستر انگیزه حرکت و پویایی را برای خلق افکار متعالی، والا اندیشی و شکل‌دهی به تخیلات قوی و توانایی کودکان و نوجوانان استان فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی در بخش جنبی جشنواره در شهرستان تویسرکان با استقبال چشمگیر کودکان و نوجوان مواجه شد، افزود: با حضور والدین تعداد 700 کودک نقاشی با محوریت موضوع «پیامبر مهربانی» و بخش آزاد «دفاع مقدس» و «حجاب و عفاف» با ترسیم افکار خود بر روی برگه چاپی جشنواره در مسابقه شرکت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه از 25 کودک و نوجوان که بهترین نقاشی را طراحی کرده بودند تقدیر شد، ادامه داد: از روز 17 تا 21 مهر ماه امسال نمایش «پینوکیو پدر می‌شود» در دو سانس صبح و بعدازظهر با 10 اجرا در سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری فردوسی برای 3 هزار و 700 کودک به روی صحنه رفت.

وی افزود: پرواز بادبادک‌ها با هدف شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان و حضور در عرصه اجتماع به ویژه رخدادهایی نظیر آگاه شدن با رویدادهای کشور و جهان و نهادینه‌سازی خودکفایی، در استادیوم ورزشی شهید هرمزی انجام شد.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه 700 کودک و نوجوان با همراهی والدین در این مراسم شرکت کردند، گفت: با بررسی بادبادک‌های دست‌ساز توسط سه نفر از داوران مربوطه به 21 نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه در مدت جشنواره هیجان وصف‌ناشدنی در بین دانش‌آموزان استان جریان دارد، گفت: تاثیرپذیری امور فرهنگی هنری بر تزریق امید در جامعه برای رشد و تلاش همه اقشار مردم به واسطه خوشحالی و شعف کودکان تقویت می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان در پایان تفکیک تئاتر کودک را طرحی زیربنایی و ارزشمند خواند و ابراز داشت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در نوزدهمین مرحله اجرا در استان همدان در سال اجرای دستاوردهای راهبردی با کارکرد بالا برای تئاتر کودک کشور به ارمغان آورد.

وی در پایان تمرکز بر اهداف و برنامه‌های ترسیمی بر ادبیات کودک را مستلزم نگاهی تحلیل‌گرانه برای توسعه این هنر خواند و تصریح کرد: حمایت همه‌جانبه از نیروی انسانی مستعد، عوامل و هنرمندان کارآمد این عرصه یکی از پارامترهای بنیادی است که باید مورد تفکر مسئولان امر واقع شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول