اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان:

بیش از 2 هزار نابینا زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از وجود 2 هزار و 303 نابینا زیر پوشش بهزیستی استان خبر داد.

بیش از 2 هزار نابینا زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحیم تکاملی بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی نابینایان (عصای سفید) در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با بیان اینکه بیش از 135 میلیون نفر در دنیا مشکل بینایی دارند، اظهار کرد: 45 میلیون نفر در سراسر دنیا دچار نابینایی مطلق هستند.

وی حدود 90 درصد نابینایان را از کشوهای در حال توسعه دانست و افزود: 80 درصد عوامل ایجاد نابینایی در افراد قابل کنترل و پیشگیری است.

این مسئول غنی‌سازی و افزایش آگاهی جامعه را موجب جلوگیری از وقوع بسیاری نابینایی‌ها نامید و بیان کرد: بهزیستی گیلان در این مسیر کارهای بسیاری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد نابینایان گیلان 2 هزار و 303 نفر است، یادآور شد: باید جلوی عواملی را که سبب نابینایی می‌شود، گرفت.

به گفته تکاملی ‌اکنون از هر یک‌هزار نفر در دنیا سه نفر مبتلا به نابینایی هستند و اگر در این زمینه اقدام‌های پیشگیرانه صورت نگیرد تعداد نابینایان دنیا ممکن است به حدود 100 میلیون نفر نیز برسد.

وی برنامه‌ریزی جامع و کارآمد موجب کاهش ایجاد این نوع معلولیت خواند و تصریح کرد: معلولان بینایی یکی از گروه‌های هدف بهزیستی گیلان هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان عمده‌ترین راه‌های کمک به نابینایان را طریق سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و یادآور شد: بیشتر خدمات در حوزه توانبخشی نابینایان از طریق موسسه‌های خیریه و یا سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال واگذاری بیشتر پرونده‌ نابینایان به موسسه‌های خیریه هستیم، بیان کرد: بسیاری از نابینایان در عرصه‌های مختلف ورزشی و علمی در سطح جهانی افتخارات زیادی به دست آورده‌اند.

تکاملی اضافه کرد: چند نفر از اعضای اصلی تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان ایران از استان گیلان هستند.

وی با تصریح بر اینکه نابینایان خدمات بسیاری را در اختیار جامعه قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: چندی پیش نمایشگاهی از توانمندی‌های نابینایان برگزار شد که تحسین همگان را برانگیخت.

این مسئول معلولان به ویژه نابینایان را دارای توانایی‌های بالایی دانست و متذکر شد: باید شرایط را برای رشد و نمو و حضور بیشتر معلولان و نابینایان در جامعه فراهم کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول