اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

4000 نابینا و کم‌بینا در کرمانشاه زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۴ هزار نابینا و کم‌بینا شناسایی شده است.

4000 نابینا و کم‌بینا در کرمانشاه زندگی می‌کنند

عبدالرضا میرزائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به روز 24 مهرماه روز جهانی نابینایان «عصای سفید» اظهار کرد: روز جهانی نابینایان و عصای سفید در راستای اهمیت به روشندلان، توجه بیشتر به مشکلات آنها و ایجاد محیط‌های مناسب برای استفاده‌کنندگان از عصای سفید است.

میرزائیان با بیان اینکه عصای سفید نشانه فرد نابینا به دیگران است و برای تامین امنیت وی وسیله‌ای مهم تلقی می‌شود گفت: با توجه به اینکه رنگ سفید برای همگان به‌خوبی قابل رویت است، برای پیشگیری از خطراتی که نابینایان را تهدید می‌کنند، این رنگ در تمام دنیا برای عصای راهنمای نابینایان تصویب شده است.

وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده، حدود یک درصد جمعیت در کشورهای در حال توسعه از تصادفات بینایی رنج می‌برند و 90 درصد نابینایان در این کشورها زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مهمترین عوامل ایجاد نابینایی کودکان، بیماری‌های ارثی و ژنتیکی است تصریح کرد: آب‌مروارید و شب‌کوری مادرزادی از جمله بیماری‌های ارثی بینایی هستند.

وی جنگ، سیل، زلزله و تصادف را از عوامل منجر به نابینایی دانست و گفت: 60 درصد اختلالات نابینایی قابل درمان و 20 درصد قابل پیشگیری هستند.

وی با بیان اینکه 50 درصد افراد دارای اختلال در بینایی قبل از تولد و 50 درصد دیگر بعد از تولد دچار عارضه بینایی شده‌اند تصریح کرد: در استان کرمانشاه چهار هزار نابینا و کم‌بینا شناسایی شده است.

میرزائیان اظهار کرد: حدود 150 نابینا و کم‌بینا در استان از خدمات تحصیلی برخوردار هستند و در بهزیستی پرونده دارند.

وی با اشاره به اینکه هزار و 300 نفر نابینای مستمری‌بگیر در بهزیستی وجود دارد افزود: تعداد 81 دانشجوی نابینا و کم‌بینا از خدمات تحصیلی و شهریه دانشگاه برخوردار هستند و همچنین تعداد 2 هزار و 10 نفر از خدمات مختلف استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیشترین علت نابینایی در ایران را عوامل ژنتیکی معرفی کرد و گفت: نابینایان نیاز به ترحم ندارند چراکه این موضوع آنها را مضطرب و افسرده می‌کند.

وی فعال‌سازی و تکمیل کتابخانه‌گویان نابینایان، راه‌اندازی مرکز آ‌موزشی کودک و خانواده نابینا ویژه کودکان زیر 6 سال، واگذاری مسکن به نابینایان سرپرست خانوار و فراهم‌ آوردن بستر اشتغال برای نابینایان و کم‌بینایان را از جمله کارهای دانست که در دست اقدام است.

میرزائیان در پایان با اشاره به خدمات ارائه شده بهزیستی به نابینایان و کم‌بینایان استان کرمانشاه گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی، بینایی‌سنجی، برنامه‌های توانبخشی، واگذاری وسایل کمک توانبخشی، آموزش شغلی، بیمه تکمیلی، کمک‌های مالی مختلف مستمری و کمک هزینه تحصیلی از جمله خدماتی است که به افراد کم‌بینا و نابینا از سوی بهزیستی استان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول