اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بویراحمد:

افزایش بزهکاری در یاسوج معلول رشد حاشیه‌نشینی این شهر است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتمایی فرماندار بویراحمد یکی از دلایل افزایش بزهکاری در سطح شهر یاسوج را روند رو به رشد حاشیه‌نشینی در حومه این شهر معرفی کرد.

افزایش بزهکاری در یاسوج معلول رشد حاشیه‌نشینی این شهر است

حمید دانش‌آموز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در حوزه عمرانی اجرای طرح هادی در روستاهای دارای دهیاری توسط آن‌ها و در روستاهای بدون دهیاری از سوی بنیاد مسکن خدمات لازم برای اجرای طرح هادی ارائه می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بویراحمد تعداد روستاهای این شهرستان را 611 روستا عنوان کرد و گفت: کلیه روستاهای بالای 20 خانوار جزو برنامه طرح هادی بوده که از این تعداد 85 روستا در مرحله اجرای طرح هستند.

دانش‌آموز ادامه داد: با توجه به میزان بودجه و اولویت‌بندی روستاها تاکنون آب‌رسانی و برق‌رسانی روستاهای بالای 20 خانوار ساماندهی شده که امیدواریم در افقی روشن شاهد توسعه هر چه بیشتر روستاها باشیم.

این مسئول به برنامه‌های فرهنگی در روستاها اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه‌های اجرایی در سطح روستاها کمک به تکمیل مساجد و حسینیه‌ها، احداث و راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای فاقد شرایط و برگزاری نماز جمعه در بخش‌های مارگون و کبگیان است.

وی دیگر برنامه‌های اجرا شده را کمک به احداث خانه عالم در روستاها، بررسی و پیگیری برای استقرار روحانی ثابت و جهت دادن به برنامه‌های فرهنگی در سطح بخش‌ها عنوان کرد.

دانش‌آموز پیشرفت برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌ها و روستاها را نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی و اجرایی می‌توانند بسترهای فرهنگی را با میزان مشارکت ساماندهی و حمایت کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد ابراز داشت: برای پیشرفت برنامه‌های فرهنگی در سطح روستاها و شهرها باید مردم دغدغه فرهنگی داشته باشند و این امر را جدا از مسائل مادی و اقتصادی خود بدانند.

وی مهمترین معضل در آسیب‌های اجتماعی را حاشیه‌نشینی در حومه شهر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به میزان آمار به دست آمده از حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای غیر اصولی، بزهکاری اجتماعی در سطح شهرستان به نسبت زیاد شده است.

دانش‌آموز گفت: دستگاه‌ها و ادارات به تناسب ظرفیت و امکانات موجود فعالیت‌های مورد نیاز را برای شناساندن خدمات نهادهایی که منجر به کاهش بزهکاری شود را انجام خواهند داد.

این مسئول به خدمات اورژانس اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: برای شناساندن آن به جامعه هدف نیاز به حضور و مشارکت بیشتر مردم داریم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول