اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

برخورد با اراذل و اوباش با قاطعیت ادامه دارد

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: افراد شروری که به اقدامات خودسرانه خود ادامه می‌دهند باید بدانند که برخورد دستگاه قضایی و پلیس با آنان برخوردی تند، خشن و قاطعانه است.

برخورد با اراذل و اوباش با قاطعیت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در دیدار فرمانده انتظامی قزوین و روسای کلانتری‌های سطح شهر اظهار کرد: در راستای اقدامات نظارتی و پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه ناامنی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان قزوینی هماهنگی‌های لازم بین نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی صورت گرفته و در این راستا نیز قضات و شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی فوری به پرونده‌های این چنینی تعیین و عنداللزوم استقرار شعب سیار و انجام گشت‌های نامحسوس در سطح شهر قزوین پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کنترل امنیت در ایام بازگشایی مدارس و آغاز ترم جدید دانشگاه‌ها در قزوین بیان کرد: برخورد با اراذل و اوباش سطح این شهر از اولویت‌های کاری دادستانی قزوین و پیگیری در این زمینه به صورت ویژه و روزانه است و پلیس‌های تخصصی در این زمینه نهایت سعی و تلاش خود را اعمال می‌کنند.

صادقی‌نیارکی افزود: وقوع نزاع‌های دسته جمعی و گروهی و استفاده از انواع سلاح‌های سرد توسط عاملان این حوادث علاوه بر ایجاد بی‌نظمی و اخلال در عبور و مرور، موجب ترس و وحشت شهروندان، زنان و کودکان و عابران می‌شود لذا این دادستانی بر حسب وظیفه ذاتی خود با صدور دستورات قاطع قضایی تمامی افراد شروری که اغلب در زمینه عربده‌‌کشی، مزاحمت برای نوامیس، سرقت و چاقوکشی دارای سوابق کیفری هستند را شناسایی و دستگیر و مانند طرح‌هایی چون جمع‌آوری قاچاقچیان مواد مخدر، نظارت بر اماکن عمومی و سفره‌خانه، کافی‌نت‌ها و طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش را همچون گذشته در سال جاری ادامه و با اقتدار آرامش و امنیت را به تمامی شهروندان هدیه می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار امیدواری کرد و افزود: با قاطعیتی که دستگاه قضایی این استان برای برخورد با اراذل و اوباش دارد دیگر شاهد وجود جو ناامنی در شهر قزوین نباشیم.

صادقی‌نیارکی با اشاره به کشف مقادیر زیادی مواد مخدر در شهر و استان قزوین بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین در تعدادی عملیات جداگانه موفق به کشف چند تن مواد مخدر در این استان شده که در این رابطه عاملان اصلی این باندها دستگیر و تعدادی اسلحه از آنان ضبط شده است.

این مسئول با بیان اینکه برخورد با بد حجابی و مزاحمت برای نوامیس و از سوی دیگر برخورد با تجهیزات دریافت ماهواره و جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ای تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: با برقراری امنیت اخلاقی در جامعه، شاهد کاهش چشمگیر مشکلات اخلاقی خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بر لزوم برخورد با مفسدان اخلاقی و اراذل و اوباش تأکید کرد و افزود: با وجود اینکه حوادثی همچون درگیری به وجود آمده در خیابان سعدی بسیار اندک است، ولی به دلیل زشتی کار و انعکاس بد در میان مردم، این رخدادها به شدت در حال پیگیری بوده و مسئولان قضایی نیز با قاطعیت با آن برخورد می‌کنند.

صادقی‌نیارکی با قدردانی از اقدام قاطع و هوشیارانه مأموران انتظامی در دستگیری اخلال‌گران نظم عمومی در قزوین از صدور کیفرخواست برای تعداد زیادی از دستگیرشدگان خبر داد و تأکید کرد: افراد شروری که به اقدامات خودسرانه خود ادامه می‌دهند باید بدانند که برخورد دستگاه قضایی و پلیس با آنان برخوردی تند، خشن و قاطعانه است.

وی به افراد شرور هشدار داد تا زمانی که حتی یک شرور نیز در شهر وجود داشته باشد، برخورد با آنان را در دستور کار قرار داده و خاطر نشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم تا چنانچه از مخفیگاه افراد شرور اطلاعی دارند مراتب را به پلیس 110 اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دانشجویان و والدین دانش‌آموزان خواست تا هرگونه تهدید، آسیب و ایجاد مزاحمت را از طریق نیروهای انتظامی (پلیس110)، حراست دانشگاه‌ها و در صورت لزوم دادستانی قزوین به صورت مکتوب و یا از طریق شماره تلفن 2225527 ـ 0281 گزارش داده تا در اسرع وقت نسبت به گزارش اعلامی رسیدگی شود.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول