اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل 4 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کرده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل با داشتن ویژگی‌های ممتاز در تولید محصولات زراعی و باغی بیش از 4 میلیون تن محصول متنوع تولید و روانه بازار مصرف کرده است.

اردبیل 4 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کرده است

اصغر پرتوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل جایگاه خاص و ممتازی در تولید محصولات دارد به طوری که در این استان با تولید 3.5 تا 4 میلیون تن محصول در سال زمینه صادرات و فروش محصولات به استان‌های دیگر و حتی کشورهای همسایه وجود دارد.

وی بیان داشت: از 783 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی این استان 22 هزار هکتار آبی و 526 هزار هکتار دیم است و در این استان بیش از 36 هزار هکتار نیز باغات مثمر وجود دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کر: به فضل الهی با بارش‌های مناسب و پراکندگی خوب آن شاهد تولید 4 میلیون تن محصولات زراعی، دامی و باغی در استان بودیم در حالی که سال گذشته این رقم حدود 3 میلیون و 600 هزار تن بود.

پرتوی با بیان اینکه استان اردبیل قادر است چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین کند، افزود: امسال 120 هزار تن افزایش تولید محصولات را در اردبیل شاهد هستیم.

این مسئول بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم استان اردبیل در محصولات کشاورزی به شش درصد افزایش خواهد یافت که امیدواریم این تلاش و هدف‌گذاری به ثمر بنشیند.

وی یادآور شد: طبق برنامه پنج ساله قرار است سهم استان از تولیدات بخش کشاورزی در سطح کشور به 10 درصد ارتقا یابد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: ما در اکثر محصولات زراعی، باغی و دامی مازاد بر نیاز استان تولید می‌کنیم که بخشی از آنها نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل رقم نهایی تولید گندم در این استان را 750 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته که از لحاظ کیفیت نیز مطلوب به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول