اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی:

700 بیمار روانی مزمن خراسان جنوبی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 700 نفر از بیماران روانی مزمن استان از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی خراسان جنوبی بهره‌مند می‌شوند.

700 بیمار روانی مزمن خراسان جنوبی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله عباس‌آبادی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: هم‌اکنون 700 نفر از بیماران روانی مزمن استان از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند و بالغ بر 100 نفر از بیماران روانی استان نیز از طریق مراکز روزانه و شبانه پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این مراکز خدمات پزشکی، روانپزشکی، پرستاری، کاردرمانی، حرفه‌آموزی، مددکاری و فیزیوتراپی به این دسته از بیماران ارائه می‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به 150 نفر در قالب طرح ویزیت در منزل اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف حضور فعال بیمار در خانواده و هدفمند کردن حمایت‌های دریافتی انجام می‌شود.

عباس‌آبادی تصریح کرد: همچنین ماهانه برای هر نفر از بیماران روانی مزمن 830 هزار ریال در قالب طرح ویزیت هزینه می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح ویزیت در منزل مددجو به جای مستمری، داروها و خدمات درمانی را توسط گروه متخصص دریافت می‌کند.

کارشناس امور بیماران روانی مزمن اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه شایع‌ترین اختلال روانی در کشور افسردگی است، اظهار کرد: در حال حاضر 350 میلیون نفر از مردم جهان از افسردگی رنج می‌برند که این نیازمند گسترش خدمات توانبخشی است.

سمیه کریم‌زاده ادامه داد: توانبخشی بیماران روانی به جای آنکه بر بیماری فرد و وابستگی او تاکید کند باید بر مسئولیت خود‌اتکایی فرد تاکید داشته باشد.

وی تصریح کرد: اختلالات روانی یکی دیگر از شایع‌ترین بیماری‌ها در سطح جامعه است که سبب می‌شود رفتار انسان با محیط اطراف و حتی خود فرد دچار مشکل شود و لذا رفع اختلالات روانی به همان اندازه برطرف کردن مشکلات جسمانی باید مهم باشد که این مهم نیازمند اقداماتی برای تامین بهداشت روانی و بهبود الگوی زندگی مردم است.

کارشناس امور بیماران روانی مزمن اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به اهمیت ارائه خدمات توانبخشی به بیماران روانی اشاره کرد و افزود: سازماندهی و ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به بیماران روانی نیازمند برقراری ارتباط درازمدت، آگاهانه و محترمانه بین بیمار و جامعه درمانی است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول