اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی شوشتر:

900 خانوار مددجوی شوشتر خود‌کفا شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شوشتر گفت: 900 خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی به خود‌کفایی رسیده و از چرخه حمایت خارج شدند.

900 خانوار مددجوی شوشتر خود‌کفا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر بیژن بلیوند ظهر امروز در مراسم نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در یک سال گذشته یک هزار و 748 نفر از مددجویان کمیته امداد شوشتر آموزش‌های لازم را برای ایجاد شغل فراگرفتند و بیش از یک هزار طرح در زمینه‌های خدماتی، دامداری، کشاورزی، حمل و‌نقل و مواد غذایی بررسی شده و به تائید رسیده است.

وی افزود: به همه این طرح‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه طولانی مدت در باز‌پرداخت اختصاص داده می‌شود.

بلیوند با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شوشتر در ایجاد اشتغال مقام نخست را در استان دارد، ادامه داد: سقف وام پرداختی به مددجویان به 200 میلیون ریال رسیده و مطمئنا با چنین سرمایه‌ای می‌توان اشتغالی برای خود‌کفایی خانواده ایجاد کرد.

وی افزود: در یک سال گذشته 120 فقره جهیزیه به دختران دم‌ بخت مددجوی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) شوشتر اهدا شده است که ارزش ریالی آن به یک میلیارد و 200 میلیون ریال می‌رسد. این تازه‌عروسان خدمات مشاوره‌ای رایگان و کلاس‌های مهارت‌های زندگی را طی کرده‌اند.

وی گفت: در یک سال گذشته 100 نفر از مددجویان با پیگیری‌های فراوان از گذراندن خدمت سربازی معاف شده و کارت معافیت خود را نیز دریافت کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شوشتر با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای مقاوم سازی منازل مددجویان افزود: 100 فقره کمک بلاعوض به 120 خانوار مددجو اعطا شده که شامل کمک‌های 4 میلیون ریالی و 8 میلیون ریالی است.

بلیوند تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شوشتر در حال حاضر 2 هزار و 700 خانوار زیر پوشش دارد که از این تعداد یک هزار و 700 خانوار معادل 4 هزار نفر در مناطق روستایی و یک هزار خانوار معادل 2 هزار نفر در مناطق شهری سکونت دارند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول