اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

تنها راه مواجهه با درندگان بین‌المللی خودکفایی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری که چنین مواجهه‌ای با درندگان بین‌المللی دارد، عقل حکم می‌کند در محصولات استراتژیک تا حد قابل قبولی به خودکفایی برسد.

تنها راه مواجهه با درندگان بین‌المللی خودکفایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی چهارشنبه شب در مراسم بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مجتمع سردخانه و بسته‌بندی منطقه در قم با عنوان سردخانه رز بهار اظهار کرد: حرکت خوبی در استان قم با توجه به ظرفیت مناسب در بخش صنعت آغاز شده و اگر نوسانات و مشکلات کنونی نبود حرکت جهشی در این حوزه در استان قم شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: حوزه دامپروری نیز یکی از قطب‌های فعال است و باید به ظرفیت تکمیل و زنجیره کار در این حوزه توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: آمریکا و اروپا فشارهای اقتصادی فراوانی بر ایران وارد کرده و با عنوان تحریم، مسئله هسته‌ای ایران را بزرگ‌نمایی می‌کنند ولی پشت این قضیه مسائل دیگری وجود دارد.

وی یادآور شد: با وجود همه مشکلاتی که رفتارهای ماجراجویانه برای ملت ایران به وجود می‌آورد اگر با این مقوله به طور مناسب برخورد کنیم، می‌تواند برای تولیدکنندگان داخلی فرصت باشد.

لاریجانی با اشاره به وضعیت واردات در کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب در یک دوره نسبتا طولانی متوسط واردات در کشور بین 20 تا 30 میلیارد دلار بود ولی در سال‌های اخیر به 60 تا 80 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و این جهش واردات مربوط به افزایش جمعیت ما نیست.

وی با بیان اینکه می‌توان با هزینه کمتر کشور را اداره کرد، عنوان داشت: برای تحقق این امر باید به تولید داخلی روی آوریم زیرا ظرفیت نخبگی و سرمایه‌داران خوبی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشوری که چنین مواجهه‌ای با این درندگان بین‌المللی دارد، عقل حکم می‌کند در محصولات استراتژیک تا حد قابل قبولی به خودکفایی برسد.

وی ادامه داد: اگر اراده‌ها به امر تولید معطوف شود؛ می‌توان با کشورهای زورگو صحبت جدی کرد.

لاریجانی یادآور شد: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری نشان داد اراده ملت ما در این راستا قرار دارد تا از این شرایط به نفع تولید داخل استفاده شود.

وی ادامه داد: باید مسئولان در این زمینه اراده قوی داشته و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را کمک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چندی پیش رهبر فرمودند باید اصل 44 طوری اجرا شود که به توانمند شدن بخش خصوصی بینجامد و در این خصوص قانون و سیاست‌ها تصویب شده و سند چشم‌انداز وجود دارد و تنها باید همت کرد.

وی با بیان اینکه شرایط برای انجام کار جدی در زمینه تولید در آینده به وجود می‌آید گفت: کشور لازم است به سمت تولید برود و چاره‌ای جز این ندارد و این فرصت طلایی است تا استعدادها بالفعل شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم از حقوق خود به درستی دفاع کنیم که وضعیت اقتصادی ما مستقل باشد و در نیازهای آینده بتوانیم روی پای خود بایستیم.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری شده کشور در زمینه مرغ ظرفیت کفایت می‌کند و تنها باید تسهیلات بانکی و ارزی در اختیار افراد قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مذاکراتی بین مجلس و دولت در زمینه ساماندهی شرایط ارز با رویکرد سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نگاه به حل مسائل باید با ثبات باشد و تدبیر همه‌جانبه داشته باشیم، صورت گرفت.

وی ادامه داد: راه حل این است که با مردم راحت و روراست صحبت کرد و همه مسائل لازم به آنها گفته شود و مکان‌های لازم امکانات و تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: در قانون بودجه امسال 10 درصد از ظرفیت صندوق توسعه ملی به کشاورزی و 10 درصد به صنعت اختصاص داده شد و این ظرفیت برای این بخش‌ها پشتوانه خوبی برای تسهیلات ریالی است.

وی عنوان کرد: برای بودجه سال آینده بدون تردید در زمینه بخش تولید تسهیلات بیشتری را در نظر می‌گیریم و ظرایفی در نظر می‌گیریم که بخش تولید با علاقه بیشتری به این حوزه ورود پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس فعالیت و برنامه‌ای را سامان می‌دهیم که زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و دامپروری افزایش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: طرحی در مجلس در زمینه تسهیل حقوق کسب و کار و حل مشکلات سرمایه‌گذاران وجود دارد و بر اساس این طرح با توجه به نامگذاری سال جاری به موضوع حقوق کسب و کار و حل مشکلات سرمایه‌گذاران توجه خاص می‌شود.

لاریجانی با خطاب قرار دادن سرمایه‌گذاران گفت: در راه تولید کشور مجدانه عمل کنید و بدانید رهبر، قوه مجریه و مقننه پشتوانه کار است.

وی یادآور شد: نوسانات و مشکلات در آینده برطرف می‌شود و مسیر آینده تولید داخلی است ولی اکنون زمانی است که باید از تجربه و سرمایه خود استفاده کنید و وضعیت تولید کشور را غنی کنید.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول