اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی تاکستان خبر داد

صدور 3 هزار مدرک صنایع دستی برای هنرجویان تاکستانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان گفت: تاکنون سه هزار مدرک صنایع دستی برای هنرجویان تاکستانی صادر شده است.

صدور 3 هزار مدرک صنایع دستی برای هنرجویان تاکستانی

علی صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ملی انگور در شهریورماه با استقبال چشم‌گیر شهروندان تاکستانی و مسئولان نواحی مختلف استان قزوین روبرو شد و ثمرات و نتایج خوبی را برای رونق فعالیت‌های میراث فرهنگی و توسعه گردشگری شهرستان تاکستان به همراه داشت، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان از تمام ظرفیت‌های خود برای گسترش برنامه‌های متنوع حوزه میراث فرهنگی در تاکستان بهره‌گیری می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان اضافه کرد: با توجه به لزوم پاسداشت و نگهداری از میراث تاریخی، ساختمان و بنای کنونی این اداره نیز که مربوط به دوره قاجاریه است، پس از مرحله مرمت و نوسازی در اختیار مدیران و مسئولان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان قرار گرفت.

وی با اشاره به توسعه مراکز آموزشی و توجیهی صنایع دستی در شهرستان تاکستان عنوان کرد: تاکنون چندین مرکز و ایستگاه صنایع‌ دستی در بخش‌های ضیاآباد، خرمدشت مرکزی و هم‌چنین شهر اسفرورین راه‌اندازی و ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان افزود: هنرحویان تاکستانی در صورت تمایل و اشتیاق با حضور و نام‌نویسی در این مراکز صنایع دستی می‌توانند به صورت رایگان توسط کارشناسان و مربیان میراث فرهنگی آموزش دیده و توجیه شوند.

صادقی با بیان اینکه بیشتر آموزش‌ها و کلاس‌های توجیهی ارائه شده در مراکز آموزشی و فعال اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان کاربردی است، عنوان کرد: آموزش‌های این اداره در سه مرحله مقدماتی، پیشرفته به هنرجویان ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: ارائه گواهینامه و مدرک معتبر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و توجیهی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان عنوان کرد: آموزش‌هایی که در بحث دوره‌ها به هنرآموزان ارائه می‌شود تا حد بسیار زیادی می‌تواند در خود‌اشتغال‌زایی هنرجویان مؤثر باشد.

صادقی با اشاره به آموزش بیش از سه هزار تاکستانی در بخش میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در بخش بیمه نیز تاکنون هنرجویان زیادی در این شهرستان بیمه شده‌اند که این موضوع می‌تواند در مساعدت و پشتیبانی به هنرجویان مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول