اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل:

وقوع 200 سیل در اردبیل/سیل جان 74 نفر را گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: از سال 74 به عنوان سال پایه تشکیل ستاد حوادث غیر‌مترقبه در استان اردبیل تاکنون وقوع بیش از 200 مورد سیل در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وقوع 200 سیل در اردبیل/سیل جان 74 نفر را گرفت

علی اسلامی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از سال 74 تاکنون بیش از 400 مورد حادثه غیر‌مترقبه در این استان به ثبت رسیده است که وقوع این حوادث بالغ بر یک هزار و 843 میلیارد تومان خسارت را به دنبال داشته است.

وی با اعلام اینکه از این حوادث 200 مورد مربوط به وقوع سیل بوده است، خاطرنشان کرد: وقوع این تعداد سیل در استان 430 میلیارد تومان خسارات را برای اهالی استان به دنبال داشته است.

مدیرکل بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت 74 نفر نیز بر اثر سیل و رعد و برق جان خود را از دست داده‌اند، یادآور شد: از سال 74 تاکنون در این استان بر اثر رخداد حوادث غیر‌مترقبه 842 نفر جان باخته‌اند.

اسلامی در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با ارائه یک آمار جالب از فراوانی وقوع حوادث در این استان گفت: 42 درصد حوادث غیر‌مترقبه در این استان مربوط به جاری شدن سیل، 18 درصد مربوط به زلزله و 16 درصد نیز مربوط به سرمازدگی بوده است که از این بین سیل بیشترین خسارات را به این استان وارد کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین خسارت از لحاظ تاسیسات روستایی و زیر‌ساخت‌های بخش کشاورزی مربوط به سیل می‌باشد، تاکید کرد: از لحاظ جانی بیشترین خسارت از ناحیه زلزله می‌باشد.

مدیرکل بحران استان اردبیل به سیل رخداده در خلخال و کوثر در 8 تیر ماه و سیل مهیب مشگین‌شهر در 30 شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: سیل در 7 مهر ماه امسال نیز در پارس‌آباد، گرمی و بیله‌سوار خساراتی را به همراه داشته است.

اسلامی بیان داشت: سیل مشگین‌شهر دو نفر فوتی را نیز به همراه داشته و بر اساس آخرین آمار سیل جاری شده در ماه‌های گذشته 55 میلیون تومان خسارت نیز به همراه داشته است.

وی در  پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس، استان اردبیل را از استان‌های حادثه‌خیز و دارای فراوانی بلایای طبیعی توصیف کرد و اظهار داشت: این استان جزو 10 استان برتر کشور در حوزه وقوع حوادثی همچون سیل، زلزله، خشکسالی و سرمازدگی است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول