اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی تاکید کرد

لزوم راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی اورژانس در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: کوهستانی‌ بودن از دلایل عدم وجود پایگاه امداد هوایی اورژانس در استان است در حالی که شرایط این استان وجود پایگاه امداد هوایی در آن را ضروری کرده است.

لزوم راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی اورژانس در آذربایجان‌غربی

حمیدرضا عمرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تاکید بر لزوم راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی اورژانس در استان اظهار کرد: اگرچه تاکنون اقدامات و پیگیری‌هایی جهت راه‌اندازی این پایگاه در استان صورت گرفته اما راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی اورژانس در آذربایجان‌غربی هنوز جزو اولویت‌های اورژانس کشور قرار نگرفته است.

وی کوهستانی بودن را یکی از دلایل عدم وجود پایگاه امداد هوایی اورژانس در استان از سوی اورژانس کشور عنوان کرد و افزود: این پایگاه‌ها تنها در هشت استان ویژه کشور وجود دارد که آذربایجان‌غربی نیز در صورت نیاز از پایگاه امداد هوایی آذربایجان‌شرقی استفاده می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر نیاز استان برای کمک‌رسانی هرچه سریع‌تر در مناطق صعب‌العبور از چه طریقی برطرف می‌شود، تصریح کرد: امدادرسانی اورژانس استان اکنون از طریق امداد زمینی صورت می‌گیرد که در صورت بروز حوادث بحرانی علاوه بر استفاده از پایگاه امداد هوایی آذربایجان‌شرقی از پایگاه سپاه نیوز نیز کمک‌رسانی می‌شود که امدادرسانی در انفجار سال‌های گذشته در مهاباد نمونه بارز این اقدام است.

عمرانی با بیان اینکه راه‌اندازی یک پایگاه امداد هوایی اورژانس در استان ضرورتی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: این امر به شرطی ضرورت دارد که تحقق یابد.

رییس اورژانس آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر خوشبختانه شرایط پایگاه‌های جاده‌ای استان از نظر شرایط مکانی به گونه‌ای است که در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حوادث حضور می‌یابند.

وی تعداد پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس استان را 63 پایگاه عنوان کرد و افزود: از تعداد فوق 28 پایگاه شهری و 35 پایگاه نیز جاده‌ای است.

عمرانی با بیان اینکه برای به رسمیت شناخته شدن اورژانس در استان نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان هستیم، گفت: شهرداری‌ها باید همکاری لازم را برای تأمین فضای پایگاه‌ها انجام دهند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول