اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

70 کیلومتر راه روستایی به زودی آسفالت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ به زودی 70 کیلومتر از راه‌های روستایی در استان اردبیل آسفالت‌ریزی می‌شود.

70 کیلومتر راه روستایی به زودی آسفالت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه راه و شهرسازی در مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ ما در حال حاضر آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار را در اولویت قرار دادیم به طوری که 230 کیلومتر از این راه‌ها زیر‌سازی شده و 90 کیلومتر نیز در مرحله آسفالت‌ریزی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه شهرستان مشگین‌شهر از لحاظ توسعه یافتگی و آسفالت راه‌های روستایی متناسب با میانگین استانی و کشوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: ما در جنوب استان با برخی تنگناها و مشکلات روبرو بودیم که با اقدامات انجام شده سعی کردیم شاخص‌های آسفالت راه‌های روستایی را در جنوب استان به سرعت ارتقا دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار است عملیات آسفالت‌ریزی روستاهای بالای 50 خانوار تکمیل شده و در روستاهای بالای 20 خانوار فعالیت‌ها و اقدامات لازم انجام شود.

حیدری از شناسنامه‌دار شدن راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: به همت کارشناسان راه و شهر‌سازی شناسنامه راه‌های ارتباطی استان در حال تدوین و طراحی است که امیدواریم بر اساس آن و طبق یک برنامه تنظیم شده بتوانیم اهدافمان را به پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول عنوان کرد:‌ قرار است بر اساس شناسنامه تدوین شده ترمیم، زیر‌سازی و توسعه راه‌ها به صورت یکدست و با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه یافتگی منطقه اتفاق بیفتد که در این ارتباط امیدواریم برخی موانع و مشکلات برطرف شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای تدوین این شناسنامه اکیپ‌هایی برای شناسایی راه‌ها تشکیل شده است، بیان داشت: این اکیپ‌ها موظف هستند مشخصات راه‌های در حال احداث و تکمیلی را تدوین کرده و با یک برنامه مدون بتوانیم عملیات زیر‌سازی، آسفالت‌ریزی، روکشی و لکه‌گیری را انجام دهیم.

حیدری افزود:‌ البته در تمام شهرستان‌ها سعی شده این اکیپ فعال شود و با حضور یک مهندس در هر فصل تمامی محورها مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا مشکلات و معایب احتمالی رفع شود.

وی از لکه‌گیری تمام محورهای اصلی و فرعی استان بر اساس این شناسنامه تدوین شده خبر داد و تصریح کرد:‌ ما سیاست‌گذاری‌های خود را به نحوی تدوین و طراحی کردیم تا یک عدالت واقعی در توسعه راه‌های روستایی و شهری و بین شهرستانی اتفاق بیفتد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به لکه‌گیری اصولی و اقدامات انجام شده در نیمه اول سال اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تا آخر شهریور 160 هزار مترمربع از راه‌های استان به صورت اصولی لکه‌گیری شده و مشکلات آنها برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدری در پایان سخنان خود همچنین از آمادگی این اداره کل به همراه ماموران راهداری در ارائه خدمات ایام سرد سال خبر داد و ابراز داشت: نمک مورد نیاز برای زمستان امسال خریداری و ذخیره‌سازی شده و تجهیزات و امکانات برف‌روبی نیز برای انجام ماموریت‌ها و فعالیت‌های زمستانی آغاز شده است که به نظر می‌رسد با مشکل و معضلی خاص روبرو نشویم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول