اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:

بیش از 50 درصد بیماری‎های عفونی بین انسان و دام مشترک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: بیش از 50 درصد بیماری‎های عفونی که منجر به بستری شدن افراد می‌شود، بین انسان و دام مشترک است.

بیش از 50 درصد بیماری‎های عفونی بین انسان و دام مشترک است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه مرتضی بحرانی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناوه اظهار داشت: 161 بیماری انگلی وجود دارد که بیش از 50 درصد آنها بین انسان و دام مشترک است.

وی مباحث نظارت بر فرآورده‎ها و پیشگیری از وقوع بیماری‎های بین انسان و دام را از وظایف خطیر شبکه دامپزشکی عنوان کرد.

بحرانی ادامه داد: حوزه دامپزشکی با سلامت جامعه سر و کار دارد و اگر این سلامت به طور احسن حفظ شود عین عبادت است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: نیاز دامپزشکی در شهرستان‎ها یک نیاز بومی است و افراد بومی می‎توانند کمک‎های بیشتری را در این حوزه انجام دهند.

بحرانی با اشاره به کمبود دامپزشک در شهرستان گناوه اضافه کرد: در شهرستان گناوه و دیگر شهرستان‎ها دکتر دامپزشک کم داریم و به این لحاظ است که در برخی مواقع برای تصدی پست مدیریتی از نیروهای غیر بومی استفاده می‎شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: در شهرستان گناوه به چهار دامپزشک و چهار کارشناس نیاز است.

بحرانی بیان کرد: قبل از انقلاب دکتر دامپزشک یک نفر در استان بود که آن هم ایرانی نبوده است، ولی این امر بعد از انقلاب قوت گرفت و امروز شاهد حضور و فعالیت افرادی توانا در این حوزه هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه نیز در این نشست گفت: دکتر بنافی رئیس سابق دامپزشکی شهرستان گناوه یکی از مدیرانی بود که به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم شهرستان و به ویژه روستاییان بوده و همیشه پیگیر حوزه کاری خود بوده است و در این مدت هم مردم و مسئولین از عملکرد وی رضایت داشته‎اند.

ضرغام مردانی اظهار داشت: امروز شهرستان گناوه با کمک پرسنل خدوم جهاد کشاورزی به یکی از قطب‎های دامپروری و آبزی‎پروری تبدیل شده است که سلامت این دو به عملکرد شبکه دامپزشکی برمی‎گردد.

وی از دکتر رهنما رئیس جدید دامپزشکی شهرستان گناوه خواست که با تلاش و فعالیت خود سلامت جامعه که در گروه سلامت فرآوده‎های دامی است، همچون گذشته حفظ گردد.

در پایان از زحمات دکتر سیروس بنافی تقدیر و تشکر و طی حکمی از سوی مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر دکتر محمدحسن رهنما به عنوان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گناوه منصوب شد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول