اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

آمار تصادفات در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن در محورهای ارتباطی استان در نیمه نخست امسال افزایش یافته است.

آمار تصادفات در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی عصر امروز در سمینار فرماندار استان اظهار داشت: این افزایش در حالی است که تلفات جاده‌ای استان از سال 82 تا سال 90، 12 درصد کاهش دارد.

وی افزود: با توجه به این افزایش آسیب‌شناسی و علل اصلی افزایش میزان تصادفات جاده‌ای در استان در حال بررسی است و ضروری است فرمانداران نیز در شهرستان‌های مربوطه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت‌های مدیریت استان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و کار کارشناسی صورت گرفته، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و مصوبات دوره‌های گذشته در دور چهارم سفر استانی هیئت دولت به استان پیشنهاد می‌شود.

وی سپس به بحران دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: مدیریت مصرف آب و ارتقای راندمان بهره‌وری آبیاری کشاورزی یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که باید در راستای حل مشکل دریاچه ارومیه مدنظر قرار گیرد و این محقق نمی‌شود مگر با همکاری و همیاری مردم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر این باید اقدامات زیرساختی در حال اجرا تسریع یابد.

محمودی ادامه داد: طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده برای نجات دریاچه ارومیه زمان‌بر هستند به طوریکه با توجه به ماهیت اجرای پروژه‌ها بیش از چهار الی پنج سال برای بهره‌برداری از این طرح‌ها نیاز است لذا تنها با اتکا به این طرح‌ها دریاچه ارومیه با وضعیت بسیار حاد و بحرانی مواجه می‌شود.

به گفته وی با توجه به وضعیت موجود باید در مدیریت مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری در اراضی کشاورزی با استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار اهتمام ویژه‌ای داشت و با آگاه‌سازی مردم از توسعه سطحی کشاورزی، کاشت ارقام آب بر با ارائه الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه جلوگیری کرد.

همایش هم‌اندیشی فرمانداران و مدیران ارشد استانی به منظور بررسی مشکلات حوزه‌های مختلف عمرانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های 17 گانه استان برگزار شد.

روان‌سازی ارائه تسهیلات به طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا، ساماندهی چاه‌های غیرمجاز و پیشگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع سطحی و زیرزمینی، راهکارهای توسعه مناطق محروم و دورافتاده، تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه طرح‌های مهر ماندگار، اجرای هرچه سریع‌تر مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی استان، سرعت‌دهی به طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و علاج‌بخشی کم‌آبی دریاچه ارومیه از جمله مهم‌ترین محورهای این همایش یک‌روزه بود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول