اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:

ازدواج آگاهانه و بهنگام باید جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: شروع زندگی و ازدواج آگاهانه و بهنگام که شعار وزارت ورزش و جوانان است باید جدی گرفته شود.

ازدواج آگاهانه و بهنگام باید جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مجتبی اکبری عصر امروز در جشن ازدواج جمعی از زوج‎های جوان عضو سازمان جوانان هلال احمر گلستان و سازمان مردم نهاد جمعیت فردای برتر، با بیان اینکه روحیه ایثار، گذشت و فداکاری از بارزترین شاخصه‎های اعضای هلال احمر است اظهار داشت: جوانان عضو جمعیت هلال احمر شایستگی این را دارند در خانواده خود هم یک الگو و نمونه باشند.

وی تصریح کرد: این روحیه خوب باید به اعضای خانواده از جمله همسران و فرزندان انتقال یابد تا به طراوت، شادابی و در عین حال ماندگاری خانواده‎های خود کمکی کرده باشید.

اکبری خاطر نشان کرد: حس نوع‎دوستی که از ویژگی‎های بارز اعضای هلال ‎احمر است موجب می‎شود در شرایط سخت به یاری هموطنان خود بشتابید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان خطاب به جوانان عضو هلال احمر گفت: این حس نوع‎دوستی ابزار ارزشمندی است که اگر درست به کار گرفته شود در زندگی شخصی و خانوادگی نیز تاثیر فراوانی خواهد داشت.

اکبری اضافه کرد: برگزاری این جشن که با همکاری مشترک بین حوزه جوانان هلال احمر و اداره کل ورزش و امور جوانان است حرکتی پسندیده برای تشویق جوانان به تشکیل زندگی مشترک که مورد تاکید اسلام و از سنت‎های حسنه پیامبر اسلام (ص) است، خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد برگزاری جشن‎های گروهی ازدواج مقطعی و مختص به یک زمان و منطقه خاص نباشد و در طول سال هم برگزار شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان ادامه داد: شروع زندگی و ازدواج آگاهانه و به هنگام که شعار وزارت ورزش و جوانان است باید جدی گرفته شود.

اکبری اضافه کرد: جوانان در نخستین فرصت که استعانت مالی پیدا کردند و روحیه تشکیل زندگی را داشتند نسبت به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک اقدام و از موهبت زندگی مشترک زیر یک سقف که هسته اولیه شکل‎گیری یک جامعه سالم و عاری از بی‎بندوباری است، برخوردار شوند.

وی با اشاره به برنامه‎های زیبای سنتی این جشن که ریشه در فرهنگ و آداب و سوم اقوام مختلف ساکن در گلستان دارد اذعان کرد: این فرهنگ‎ها که ریشه چند هزار ساله در تاریخ ما دارد و با صداقت و سادگی مردمان این دیار عجین گشته باید حفظ و به نسل‎های بعد هم انتقال پیدا کند.

دبیر جمعیت فردای برتر آزادشهر هم در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره غذاهای سنتی به صورت استانی، برگزاری مسابقات ورزش‎های اسلامی به صورت استانی و ملی از دیگر برنامه‎های این سازمان مردم نهاد است که در آینده نزدیک با همکاری ادارات و نهادهای دولتی و مساعدت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

زهرا صفری اضافه کرد: انتظار ما از مسئولان این است که به فعالیت‎های حوزه جوانان توجه بیشتری داشته باشند و از برنامه‎هایی که به فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ما کمک می‎کند حمایت بیشتری کنند تا تاریخ و فرهنگ مردمان این منطقه زنده بماند.

مراسم جشن 40 زوج جوان با همکاری سازمان مردم نهاد جمعیت فردای برتر، اداره کل ورزش و جوانان گلستان، امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان‎های رامیان و آزادشهر و مساعدت و همکاری فرمانداری رامیان، شهرداری و شورای اسلامی دلند، مجتمع پذیرایی و اقامتی انجیلو دلند و شرکت لبنیاتی صباح، عصر امروز با حضور مجتبی اکبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم سمیعی فرماندار رامیان و جمعی از مسئولان شهرستانی در اردوگاه کشوری جمعیت هلال احمر واقع در پارک جنگلی دلند برگزار شد.

این زوج‎های جوان که متشکل از اقوام مختلف استان بودند با لباس‎های محلی خود در این مراسم شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول